رقابت وایبر با پیامک اپراتورهای موبایل در نوروز 94 جدی میشود
ایتنا- پیشبینی میشود در کنار حداقل ۲۸ میلیارد پیامک سنتی نوروزی، سهم بزرگی نیز از تبریکها توسط وایبر تبادل شود.
در سال ۹۳ استفاده از پیام رسانهای رایگان موبایلی نسبت به گذشته بسیار رواج یافت؛ معروفترین برنامه ارتباطی بین کاربران ایرانی وایبر است و امسال پیشبینی میشود در کنار حداقل ۲۸ میلیارد پیامک سنتی نوروزی، سهم بزرگی نیز از تبریکها توسط وایبر تبادل شود.
به گزارش ایتنا از فارس، با رسیدن سالنو طبق رسم چندین ساله بازار پیامکهای تبریک نورزوی نیز داغ میشود.
تعداد زیادی از مردم هر ساله فرا رسیدن سال نو را با پیامک به یکدیگر تبریک میگویند و آمارها نشان داده که این عادت رو به افزایش است.
در سال ۹۳ میزان استفاده از پیامرسانهای موبایلی و اینترنت همراه رشد قابل توجهی در بین مشترکان تلفن همراه ایران داشته است.
به ویژه اینکه ارائه خدمات نسل ۳ توسط دو اپراتور غالب موبایل، استفاده از خدمات اینترنت همراه را تسهیل کرد؛ همچنان که مدیرعامل یکی از اپراتورهای تلفنهمراه از رشد هزار برابری مصرف دیتا توسط مشترکان در طول یک سال خبر داد.
افزایش مصرف دیتا نسبت به افزایش تعداد پیامکها به مراتب برای اپراتورها به صرفهتر است.
در نهایت انتظار میرود امسال سهم تبریکهای نوروزی وایبری در مقایسه با پیامکهای سنتی موبایل قابل توجه شود.
اما تجربه نشان داده در کنار توسعه نرمافزارهای موبایلی اما همچنان پیامک سنتی مخاطبان خود را حفظ میکند به طوری که هر ساله آمارها از افزایش ارسال پیامکها در شبکههای اپراتورها حکایت دارد.
همچنان که در ۱۳ روز تعطیلات نوروز ۹۳، مشترکان دو اپراتور تلفن همراه کشور ۶۵ درصد بیشتر به مدت مشابه سال گذشته پیامک رد و بدل کردند.
بنابر اعلام حسن رضوانی معاون سابق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تبادل ۲۸ میلیارد پیامک توسط مشترکان تلفن همراه در تعطیلات نوروز ۹۳ خبر داد که در این میان مشترکان ایرانسل ۱۶ میلیارد و مشترکان همراه اول ۱۱.۵ میلیارد پیامک ارسال کرده بودند.
اما به هر حال استفاده از روشهای جایگزین ارتباطات سنتی در کاهش هزینه شهروندان مؤثر است و به دلیل امکان تنوع به ویژه در قشر جوان طرفداران خود را دارد.