بازار 150 میلیارد دلاری محصولات واقعیت افزوده تا سال 2020
ایتنا-استفاده از هدستهای مشاهده تصاویر سه بعدی در سالهای آینده کاربردهای گستردهای پیدا خواهد کرد.
محصولات مبتنی بر خدمات واقعیت افزوده و به خصوص هدستهای مشاهده تصاویر سه بعدی در سالهای آینده بسیار محبوب شده و بازاری ۱۵۰ میلیارددلاری را تا ۵ سال دیگر به وجود میآورند.
به گزارش ایتنا از فارس، تحقیقات Digi-Capital نشان میدهد که افزودن تصاویر و اشیای مجازی سه بعدی به آنچه که افراد در محیط اطراف میبینند از طریق استفاده از عینک، هدست و ... در سالهای آینده کاربردهای گسترده تجاری و تحقیقاتی، تفریحی، نظامی و علمی و ... پیدا خواهد کرد.
شرکتهای بزرگ فناوری هم با درک این مساله در سالهای اخیر سرمایه گذاریهای قابل توجهی را در این زمینه به عمل آوردهاند و از جمله گوگل بعد از شکست اولین عینک هوشمندش به دنبال طراحی مدل تازه آن است.
فیسبوک با پرداخت دو میلیارد دلار شرکت Oculus سازنده هدستهای واقعیت مجازی را خریداری کرده و گوگل هم ۵۴۲ میلیون دلار صرف خرید Magic Leap کرد.
مایکروسافت هم HoloLens را با همین هدف ابداع کرده تا کاربران بتوانند اشیای سه بعدی را به محیط اطراف اضافه کنند و خود را در درون فیلمهای سه بعدی احساس کنند.
کارشناسان وضعیت این بازار را در حال حاضر مانند وضعیت بازار گوشیهای هوشمند قبل از عرضه آیفون میدانند و معتقدند هنوز یک محصول نهایی و دارای قابلیتهای کافی در این زمینه برای تسلط بر بازار و تغییر روند آن از راه نرسیده و البته چنین روزی فرا خواهد رسید.