ایتنا- سونی با این هدف که رقیب پلیاستیشن را تعطیل کند آن را خریداری نمود.
شرکت سونی سرویس بازیهای آنلاین موسوم به "آنلایو" را رسما خریداری کرده تا این سرویس رقیب پلیاستیشن را پس از در اختیار گرفتن تعطیل کند.
به گزارش ایتنا از ایسنا سرویس بازی های "آنلایو" ۳۰ آوریل تعطیل خواهد شد.
بر این اساس آندسته از مشترکان آنلایو که پس از تاریخ ۲۸ ماری حساب کاربری خود را شارژ کرده یا حساب جدیدی خریداری کردهاند، پول خود را پس خواهند گرفت.
این دومینبار است که سرویس آنلایو تعطیل میشود. در سال ۲۰۱۲ این شرکت تحت یک سازماندهی مجدد قرار گرفت و پس از آنکه استیو پرلمان مؤسس این سرویس نتوانست سرمایه لازم را جمع کند به طور ناگهانی بیشتر کارکنان خود را اخراج کرد.
مشکلات آنلایو در سال ۲۰۱۲ درست پس از آن بروز کرد که سونی شرکت "گایکای" رقیب اصلی خود را خریداری کرد و فناوری این شرکت برای تقویت سرویس آنلاین پلی استیشن صرف شد.
اگرچه اعلام خرید و تعطیلی آنلایو توسط سونی ممکن اینطور به نظر برسد که سونی صرفا در فکر حذف رقبای خود است اما همچنین به شکل دیگری میتوان به این موضوع نگریست و آن اینست که سونی با نیم نگاهی به آینده در حال تقویت سیستم بازیهای آنلاین است.
آنلایو مشتری زیادی نداشت ولی فناوری آن جلوتر از زمان کنونی بود.
خرید آنلایو توسط سونی تمام اختراعات آن را در اختیار سونی قرار میدهد و مانع میشود که مایکروسافت، اپل یا هر رقیب دیگری از آنها برای ایجاد یک سرویس آنلاین رقیب برای پلیاستیشن آنلاین استفاده کنند.
فیلیپ روزنبرگ، نایب رئیس بخش پلیاستیشن سونی گفت: این خرید استراتژیک فرصتهای بزرگی را برای مشترکان ما ایجاد میکند و یک سری اختراعات عالی در زمینه بازیهای آنلاین را در اختیار سونی میگذارد.
این یک مورد دیگر برای اثبات تعهد ما برای تغییر تجربه کاربران در دنیای پلیاستیشن است.
سرویس آنلاین پلی استیشن سونی در حال حاضر وضعیت چندان خوبی ندارد.
قیمتها چندان مناسبت نیست، انتخاب نرمافزار محدود است و بازیهای پیشنهادی بازیهای کلاسیک محبوب بین بیشتر طرفداران پلیاستیشن نیستند.
سونی تنها شرکتی نیست که بدنبال توسعه سرویس بازیهای آنلاین هستند.
شرکت انویدیا در ماههای گذشته تلاش زیادی را صرف فناوری بازی آنلاین خود موسوم به "گرید" کرده و حتی آن را به عنوان یک بخش کلیدی از کنسول بازی خود بنام "انویدیا شیلد" قرار داده است.