۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۱

فقط ۱۳ درصد کارمندان با سازمان خود تعامل مستقیم دارند

ایتنا - 87 درصد کارمندان با شغل خود درگیری ندارند و نسبت به محیط کاری خود کاملا بی‌تفاوت هستند.
فقط ۱۳ درصد کارمندان با سازمان خود تعامل مستقیم دارند


اگر ۹۰ درصد نیروی کاری جهان با یک بیماری مهلک مواجه شوند که باعث ناکارآمدی آنها شود امکان استفاده از پتانسیل کامل این افراد را غیرممکن کند، یک بحران جهانی جدی ایجاد می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی‌سی‌ورلد، در دنیای سازمان‌ها و کسب و کارها، این آمار بیشتر یا کمتر از هنجارهای تعریف شده‌ است.

اما مرکز Gallup در گزارش جدید خود اعلام کرد تنها ۱۳ درصد کارمندان جهان با شغل خود درگیری مستقیم دارند.
این مسئله نشان می‌دهد که فقط این افراد تعامل مستقیم با شغل خود دارند، مشتاق هستند و نسبت به کار و محل کار خود احساس تعهد می‌کنند.

اما برای ۸۷ درصد باقیمانده چطور؟
آنها با کار خود درگیری ندارند، نسبت به آن بی‌تفاوت هستند و حتی بدتر هم اینکه، در مورد سازمان خود به صورت کاملا منفعل یا حتی متخاصم برخورد می‌کنند.

اما کارشناسان برای حل این مشکل از اصطلاحی با نام Gamification استفاده می‌کنند.
این اصطلاح به معنی ورود بازی‌های ویدیویی به محیط کار نیست و در عوض می‌تواند کارایی افراد را ارتقاء دهد.

 

مفهوم یاد شده از ۵ سال قبل در دنیای کسب و کارها بسیار رواج یافته است.
بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی TechNavio بازار جهانی ابزارهای سازمانی مرتبط با Gamification تا سال ۲۰۱۸ میلادی با میانگین نرخ سالانه ۶۸.۴ درصد به رشد خود ادامه می‌دهد.

به عنوان مثال گفته شده است که اگر یک سازمان در نظر دارد ابزارهای تحلیلی کلان داده‌ها را مورد استفاده قرار دهد، با اجرای سیاست‌های Gamification می‌تواند کارمندان را با آن آشنا کند و فرصت‌های بیشماری را برای خود رقم بزند.
 
کد مطلب: 35775
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ