ایتنا - «عدم درآمد کافی» دلیل این موضوع عنوان شده و به این بهانه، مخابرات خواستار افزایش تعرفههاست.
مخابرات قادر به انجام تکالیف خود نیست
اذعان شرکت مخابرات به ناتوانی در توسعه تلفن ثابت
خبرگزاری فارس , 12 ارديبهشت 1394 ساعت 17:49
ایتنا - «عدم درآمد کافی» دلیل این موضوع عنوان شده و به این بهانه، مخابرات خواستار افزایش تعرفههاست.
با گذشت چند سال از واگذاری شرکت مخابرات و اظهارنظرهای مختلف و انتقادات فراوان به چگونگی انجام آن، کارشناسان به عملکرد غیرقابل قبول مالکان و مدیران جدید که به توقف توسعه در این بخش منجر شده اشاره داشتند.
اکنون مدیرعامل این شرکت به صراحت به ناتوانی در توسعه در این زمینه اذعان نموده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: متاسفانه هماکنون به دلیل کاهش درآمد، توسعه تلفن ثابت تقریباً متوقف شده است و از این بابت از مردم عذر میخواهیم.
به گزارش ایتنا کاظم ابراهیمی در گفتوگو با فارس درباره مشکلات موجود در بخش واگذاری تلفن ثابت در کشور، اظهار داشت: عمده مشکل مخابرات ایران در بخش تلفن ثابت درآمد پایین است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: متاسفانه هماکنون به دلیل کاهش درآمد، توسعه تلفن ثابت تقریباً متوقف است و از این بابت از مردم و متقاضیان عذرخواه هستم که در برخی مناطق قادر به ارائه سرویس تلفن ثابت نیستیم.
وی ادامه داد: مخابرات به اجبار باید برنامههای توسعهای را انجام دهد؛ اما توسعه لحظهای نیست و باید از محل درآمد باشد. بنابراین در حالی از نظر پروانهای مکلف به توسعه هستیم اما مشکل اصلی تامین نقدینگی است.
ابراهیمی با بیان اینکه افزایش درآمدهای شرکت مخابرات با افزایش هزینههای این شرکت همخوانی ندارد، توضیح داد: اگر هزینهها کاهش یابد تعرفه موجود خوب است، اما شاهد افزایش شدید هزینهها در بخشهای آب، برق، گاز، مالیات حفاری و بخش های دیگر هستیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: تامین نقدینگی اشکال مختلف دارد و یکی از راههای تامین نقدینگی تغییر تعرفه است.
وی اظهار امیدواری کرد: با تصویب تعرفههای جدید تلفن ثابت بتوانیم درآمد بهتری کسب کنیم و از محل درآمدها توسعه در شبکه کابل، سیستم انتقال و تجهیزات سوئیچ را انجام دهیم که ضعف درآمدی باعث متوقف شدن توسعه نشود و در هیچ جا متقاضی در صف دریافت تلفن ثابت نبینیم.
کد مطلب: 35817
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35817/اذعان-شرکت-مخابرات-ناتوانی-توسعه-تلفن-ثابت