بازار ۱۵۴ میلیارد دلاری محتوای دیجیتال تا سال ۲۰۱۹
ایتنا - دستگاههای موبایلی و بازیهای آنلاین بیشترین سهم در فروش محتوای دیجیتالی را شامل میشوند.
مرکز تحقیقاتی Juniper پیشبینی کرد ارزش بازار جهانی محتوای دیجیتال سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۱۵۴ میلیارد دلار میرسد که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۴ با رشد ۶۰ درصدی همراه است.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آیتیپی، این مرکز تحقیقاتی پیشبینی کرد دستگاههای موبایلی و بازیهای آنلاین بیشترین سهم در فروش محتوای دیجیتالی را شامل میشود و ۳۸ درصد درآمد این بازار به دو بخش مذکور اختصاص مییابد. در این فرآیند همچنین شاهد خواهیم بود که فرمت بازیها بیش از گذشته از حالت فیزیکی به دیجیتالی انتقال یابد.
مطالعه جدید اعلام کرد موفقیت پلتفورمهایی مانند Valve Steam که هماکنون ۱۲۵ میلیون حساب کاربری فعال دارد، باعث شده است تا حضور کاربران جهانی برای انجام بازیهای آنلاین پررنگتر شود.
همچنین پیشبینی شده است که ظرف چهار سال آینده محتوای دیجیتال مربوط به بخش «شیوه زندگی» هم رشد قابل ملاحظهای داشته باشد و سرویسهایی مانند Match.com، eHarmony و Zoosk بیشترین تعداد مخاطب را در این زمینه جذب کنند.
کارشناسان مرکز تحقیقاتی Juniper برای کسب درآمد در این زمینه دو مدل کلی معرفی کردند. مدل نخست که مربوط به پرداخت بهازای بارگذاری هر برنامه میشود و ۱۰ درصد درآمد بازار جهانی را به خود اختصاص میدهد و مدل دوم هم تغییر فضا از مالکیت محتوا به دسترسی محتوا است.
دکتر «ویندسور هولدن» مدیر این تحقیقات توضیح داد: «کاربران امروزی تمایل دارند هفت روز هفته به صورت ۲۴ ساعته به اطلاعات دسترسی داشته باشند و روی کار آمدن ابزارهای پیامرسان اینترنتی با قابلیت برقراری تماس رایگان باعث شده است تا این اتفاق صورت گیرد.»