۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳

بازی کامپیوتری برای توانبخشی پس از سکته مغزی

ایتنا- به وسیله یک روبات که متصل به یک برنامه گیم کامپیوتری است حرکت برای بیماران سکته مغزی آسان می‌شود.
بازی کامپیوتری برای توانبخشی پس از سکته مغزی


بیمارستان ملی اعصاب و جراحی اعصاب در لندن، مانند بسیاری از بیمارستان‌های دیگر، برای توانبخشی به بیماران سکته مغزی، از روبات استفاده می‌شود.


در بخش فیزیوتراپی این مرکز، یک روبات که به یک برنامه گیم کامپیوتری متصل است، انجام حرکات خاص و تکرار آنها را برای بیمار راحت‌تر می‌کند.

به گفته فیزیوتراپیست‌ها برای ایجاد تغییر در وضعیت بیمار، یک حرکت خاص دست کم باید پانصد تکرار شود.

فرن‌برندر، متخصص فیزیوتراپی بیمارستان می‌گوید: «استفاده از این روبات به برنامه توانبخشی بیماران تنوع می‌دهد و باعث تمایل آنها به انجام حرکات و تمرکز بیشتر آنها می‌شود، این حرکات برای بهبود آنها ضروری است.

با این حال نمی‌توانیم همه کار توانبخشی را با روبات انجام بدهیم و فیزیوتراپیست نداشته باشیم. روبات نمی‌داند کدام ماهیچه بطور خاص ضعیف است و باید تقویت شود.»

ابتدا، دامنه حرکت و توانایی دست بیمار به دستگاه منتقل می‌شود، سپس روبات دست بیمار را با زاویه بسیار دقیق هدایت می‌کند.

یک بیمار می‌گوید: «وقتی مدت طولانی از دستت استفاده نکرده باشی، فراموش می‌کنی چه توانایی‌هایی دارد.

اینجا به بیمار آموزش می‌دهند. با استفاد ه از این ابزار بیمارستانی (روبات) بیمار را تشویق می‌کنند تا دوباره دستش را به کار بیندازد.»

استفاده از این ابزارهای تازه به معنی بی‌نیازی به شیوه‌های معمول فیزیوتراپی نیست، اما شاید بتوان انجام حرکات بسیار تکراری را به ماشین‌ها سپرد.
کد مطلب: 35957
نام شما
آدرس ايميل شما