ایتنا- رایتل هنوز هم قادر نیست در مترو خدمات پیامک واینترنت ارائه دهد!
اظهارات مدیرعامل اپراتور سوم گویای آن است که رایتل تاکنون بالغ بر 3 میلیون و 750 هزار مشترک دارد. با این وجود همچنان مشترکان رایتل در مترو فاقد پوشش بوده و سیمکارت آنها در ایستگاههای مختلف مترو قادر به ارائه خدمات نیست.
به گزارش ایتنا از ایسنا، طی سالهای اخیر با گسترش دسترسی مشترکان تلفن همراه به اینترنت پهن باند یا همان 3G و 4G پیگیری بخشی امور به فضای مجازی منتقل شده و بخش قابل توجهی از مشترکان تلفن همراه با استفاده از دستگاههای مختلف از گوشی تلفن همراه گرفته تا تبلت و لپتاپ به انجام امور خود به شکل اینترنتی میپردازند.
در این میان طبیعی است در شهرهای بزرگی مانند تهران با توجه به مشغله بالای شهروندان و زمان قابل توجهی که در رفت و آمد صرف میشود، برخی از این پیگیریها در مسیر رفت و آمد انجام شود اما علیرغم اینکه مدت قابل توجهی از فعالیت اپراتور سوم میگذرد مشترکان رایتل که حداقل 80 درصد استفاده آنها به دیتا مربوط میشود در مترو امکان استفاده از سیمکارتهای خود را نداشته و چه در برقراری و دریافت تماس، چه ارسال و دریافت پیامک و چه استفاده از اینترنت سیمکارت، با محدودیت مواجه بوده و سیمکارتشان فاقد پوشش است.
البته دو اپراتور اول و دوم هم بعضا در ارائه خدمات در مترو نسبت به سایر محیطهای شهری با کاستیهایی مواجهند و از مدتها پیش بحث تعامل کمرنگ شهرداری با اپراتورها به شکلهای مختلف مورد انتقاد قرار گرفته است.
اما به طور مشخص درباره رایتل که هیچ پوششی در مترو ندارد، مدیرعامل اپراتور سوم به ارائه توضیحاتی پرداخته است.
مجید صدری متذکر شد: صحبتهای متعددی در این زمینه صورت گرفته است، اما برای نصب تجهیزات در مترو رقم بسیار بالایی را اعلام کردهاند که واقعا با این رقم کار در مترو برای ما مقرون به صرفه نیست برهمین اساس با شورای شهر و مدیرعامل مترو صحبتهای متعددی داشتهایم تا به هزینه معقولی اکتفا کنند و ما بتوانیم سرویس خود را در مترو ارائه کنیم.
وی در ارتباط با ارائه خدمات رایتل در تونلها و غیره نیز اظهار کرد: اکنون برای ارائه خدمات در تونلهای نیایش و صدر مشکلی نداریم.
مدیرعامل اپراتور سوم همچنین از ممانعتهای مختلف مردمی برای نصب تجهیزات در سطح شهر خبر داده و یادآور شد: علاوه بر این در شهری مانند تهران ممانعتهای مردمی نیز حد بالایی دارد و به همین دلیل نصب سایتهای جدید کار سادهای نیست.
این در حالی است که بهطور مثال شرکتی مانند همراه اول به مدت ۱۳ سال در انحصار بود و حتی تمام ادارات دولتی موظف بودند فضایی را در اختیار این اپراتور قرار دهند تا آنها به نصب تجهیزات خود بپردازند.
اما اکنون برای این کار باید هزینهای پرداخت کنیم و علاوه بر هزینه مشکلات متعددی در زمینه مجوز نیز بر سر راه کار قرار دارد.
صدری در پاسخ به این سؤال که بهطور متوسط برای نصب هر دکل چه رقمی به عنوان اجاره تعیین میشود نیز اظهار کرد: این رقم بسته به میزان مورد تائید کارشناس بین 30 تا 50 میلیون تومان است.
پیش از این نیز در دیداری بین رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و مدیرانعامل اپراتورهای تلفن همراه، گلایههای متعددی از وضعیت همکاری شهرداری در زمینه نصب تجهیزات ارتباطی مطرح شده و مدیرانعامل اپراتورهای مختلف از بالا بودن هزینههای این بخش و عدم همکاری مناسب انتقادات مختلفی را مطرح کرده بودند.