ایتنا- طرح جدید رایتل، وسوسه ثروتمند شدن را در کاربران بیدار میکند در حالیکه وزاری سابق ارتباطات، این اپراتور را زیانده اعلام کرده بودند.
حتما شما نیز این روزها شاهد دور جدید تبلیغات تلویزیونی رایتل (اپراتور سازمان تامین اجتماعی) بودهاید که در آن انبوهی از اطلاعات و مدارک آموزشی در قالب طرحی به نام رایآموز معرفی میشود که چندان قابل درک نیست. به همین منظور سری به سایت این اپراتور زدیم تا از کم و کیف طرح جدید این شرکت باخبر شویم.
شعار طرح رایآموز "آموزش دهید، آموزش ببینید و درآمد کسب کنید" است. در ابتدای طرح مذکور در سایت این اپراتور بعد از ارائه توضیحاتی در خصوص آموزش مجازی و بعد از بخش چرا طرح رایآموز را خریداری کنم؟
عینا این عبارت آمده است: امکان کسب درآمد از طریق تدریس ( تا سقف ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال در ماه)! اما کنجکاوی و پیگیری چگونگی امکان کسب این درآمد تا انتهای متن نیز چیزی دستگیر مخاطب نمیکند.
در بخش "گزینه تدریس" این طرح در سایت رایتل آمده است: « هریک از کاربران دارای صفحه شخصیای میباشد که در آن میتوانند با توجه به تخصص خود اقدام به تدریس نموده و درآمد کسب کنند. برای این منظور کافی است، گزینه تدریس دوره آموزشی را در سامانه آموزشی انتخاب نمایید. در این بخش، امکان بارگذاری رزومه، محتوی دوره تخصصی که قصد آموزش آن را دارید و همچنین انتخاب زمان برگزاری کلاسها وجود دارد. پس از بارگذاری رزومه آموزشی، رزومه توسط گروههای محتوایی متشکل از خبرگان و اساتید مراکز معتبر آموزشی همکار مورد بررسی قرار میگیرد، درصورت تایید صلاحیت تدریس، اطلاعرسانی مقتضی صورت گرفته و کد تدریس به وی تخصیص داده میشود.»
در این میان فارغ از ابهامات متن مذکور، اصولا مشخص نیست منظور از ایجاد شغل با حقوق ماهانه دو و نیم میلیون تومان چیست و عدد مذکور چگونه و بر اساس چه تعداد کاربر و معیارهایی محاسبه شده است.
اجرای این طرح و آغاز دور جدید از تبلیغات رایتلی در حالی صورت گرفته که مدیران این شرکت قبل از انجام تبلیغات محض، میتوانستند حداقل در نشستی با حضور برخی رسانهها به توضیح ابعاد، ویژگیها و شیوه اجرای این پروژه پرداخته و ابهامات موجود را برطرف میکردند.
به هر تقدیر اجرای این طرح و کمپین تبلیغاتی دیگر از سوی اپراتور سازمان تامین اجتماعی در حالی برگزار میشود که خروجی دو انحصار نسل ۳ تلفن همراه و وایفای کشوری، خروجی حمایت از جشنواره فیلم فجر، سرانجام جرایم سنگین رایتل، تعداد واقعی مشترکان، حجم تبلیغات با تناسب اندازه این اپراتور، سرانجام طرحهای قبلی رایتل و غیره مشخص نیست.
این در حالیست که چندی پیش احمد معتمدی و محمد سلیمانی از وزرای سابق ارتباطات کشورمان اپراتور رایتل را زیانده اعلام کرده بودند.