ایتنا - «آفکام» قوانین جدیدی برای رعایت حقوق مشتریان و مصرفکنندگان اینترنت تصویب کرده است.
«سرعت» یکی از مهمترین فاکتورهای سنجش کیفیت خدمات اینترنت به شمار میرود. افراد و کاربران اینترنت در سراسر جهان به سرعت اینترنت به عنوان یکی از عناصر اصلی محک زدن کیفیت یک ISP نگاه میکنند.
سرعت کند اینترنت، قطعیهای گاه و بیگاه و باز نشدن غیرمنطقی برخی سایتهای سرویسرسان یا اطلاعرسان خشم و نارضایتی کاربران را در پی دارد. همین امر باعث شده «آفکام»، شرکتهای سرویسدهنده اینترنت را به اعمال تغییراتی در سیاستهای خود ملزم نماید.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، مرکز تنظیم قوانین مخابراتی و رادیویی انگلیس موسوم به آفکام (OFCOM) قوانین جدیدی برای رعایت حقوق کاربران اینترنت تصویب کرده است.
این مرکز که وظیفه توزیع اینترنت را برعهده دارد، اعلام کرده آن دسته از کاربرانی که سرعتهای غیرقابل قبولی از شرکتهای سرویسدهنده اینترنت دریافت میدارند، میتوانند قرارداد خود را پیش از موعد مقرر با شرکت مزبور فسخ کنند.
شارون وایت مدیر اجرایی آفکام میگوید بر اساس قوانین جدید، کاربران میتوانند بین شرکتهای برتر دست به انتخاب بزنند.
وی افزود قرار است بر خلاف گذشته، با شکایتها برخورد بهتری صورت میگیرد.
سایت انگلیسی اسکای نیوز میگوید کندی سرعت اینترنت یک جرم است زیرا در حال حاضر اینترنت در حوزههای مهمی از جمله اقتصاد، کاملاً حضور دارد و برخی افراد کسب و کار خود را بر این اساس بنیان نهادهاند. مطابق نوشته این سایت، لذا نمیتوان نسبت به این مقوله مهم سهلانگاری کرد.