ایتنا - رگولاتوری: دیشب ما سیستمها را کنترل کردیم. وضعیت کاملا به شکل عادی بازگشته و هماکنون بحث توقف فروش شرکتهای شاتل، ندا گسترصبا و هایوب رفع شده است.
رگولاتوری کارت زرد شاتل و صبانت و هایوب را پس گرفت
23 مرداد 1394 ساعت 18:41
ایتنا - رگولاتوری: دیشب ما سیستمها را کنترل کردیم. وضعیت کاملا به شکل عادی بازگشته و هماکنون بحث توقف فروش شرکتهای شاتل، ندا گسترصبا و هایوب رفع شده است.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هماکنون بحث توقف فروش اینترنت شرکتهای شاتل، ندا گسترصبا و هایوب رفع شده است.
به گزارش ایتنا از تسنیم، غلامرضا داداش زاده در ارتباطی تلفنی با رسانه ملی به برنامه امسال رگولاتوری جهت ساماندهی وضعیت ارائه کیفیت سرویس پهنای باند اشاره و اظهار کرد: ما تناسب بین ظرفیت پهنای باند را با نسبت مشترکان که مربوط به ارائه دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت است در هر لحظه از طریق سیستمهایمان کنترل میکنیم.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره ۳ اپراتور اینترنت پرسرعت adsl و علت اخطار قطع سرویس به این سه شرکت گفت: چند هفته قبل بحث توقف فروش را برای این شرکتها به دلیل عدم تناسب بین ظرفیت و مشترکان داشتیم. ما اعتقاد داریم این شرکتها باید پهنای باند تضمین شده به مشترکان ارائه دهند.
وی افزود: از آنجاییکه بیش از ۹۰ درصد پهنای باند مورد استفاده قرار میگرفت و مشترکان به این واسطه، کیفیت لازم را دریافت نمیکردند سه شرکت شاتل، ندا گسترصبا و هایوب اخطار توقف فروش را دریافت کردند.
او گفت: دیشب ما سیستمها را کنترل کردیم. وضعیت کاملا به شکل عادی بازگشته و هماکنون بحث توقف فروش شرکتهای شاتل، ندا گسترصبا و هایوب رفع شده است.
معاون نظارت واعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: البته در بعضی از مراکز هنوز توقف فروش برقرار است و آقایان در سایت خودشان این وضعیت را اعلام کردهاند.
او همچنین در ارتباط با اینکه ضمانت اجرایی رگولاتوری برای مشاهده چنین تخلفاتی در آینده چیست، گفت: در مراکزی که مشکل پهنای باند داشتیم، این مراکز حل شده و در مراکزی که هنوز مشکل پهنای باند حل نشده همچنان توقف فروش به قوت خود باقی است و دیروز هم چک کردیم که البته دوستان رعایت میکنند. ولی باید سعی کنند امکانات لازم را فراهم کنند تا مشکلات حل شود.
داداش زاده خاطر نشان کرد: از دوستان شرکت مخابرات ایران تقاضا دارم در استانهایی که مشکل انتقال و پهنای باند همچنان وجود دارد، کمک کنند تا مشکلات حل شود.
معاون رگولاتوری در ارتباط با وضعیت شرکت ارتباطات پیشگامان کویر یزد که پرونده گران فروشی داشت، گفت: این شرکت بحث گران فروشی داشته و ۱۳۷ میلیون ریال جریمه شده که هنوز نسبت به عودت مبالغ جریمه به مشترکان خود اقدام نکرده است. به این شرکت تذکر میدهیم تا این کار را انجام دهد ضمن اینکه پرونده آن را به تعزیرات حکومتی جهت احقاق حقوق مردم ارائه دادیم.
وی در ارتباط با بحث گران یا کم فروشی اینترنت پرسرعت گفت: در ابتدا مردم باید نسبت به استفاده از نرمافزارهایی که روی گوشیشان نصب است، دقت کافی را داشته باشند زیرا ممکن است موجب استفاده بیش از حد پهنای باند گردد.
او افزود: ما به راحتی میتوانیم با نرمافزارهایی که در اختیار داریم، مقدار گیگ مصرفی را اندازهگیری و مقایسه کنیم.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطر نشان کرد: اگر موارد کم فروشی را مشاهده کنیم و مردم از طریق سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات به ما گزارش دهند، با توجه به سامانههای اندازهگیری که در اختیار داریم با اپراتورها شدیدا برخورد میکنیم.
وی خاطر نشان کرد: امسال در نظر داریم اگر اپراتورهایی در خصوص کم فروشی یا گران فروشی اقداماتی انجام دادند، آنها را به مردم معرفی کنیم تا مردم با خریداری نکردن سرویس آنها، زمینه مجازاتشان را بچینند ضمن اینکه رگولاتوری هم ابزارهای برخوردی خود را خواهد داشت.
کد مطلب: 37602
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37602/رگولاتوری-کارت-زرد-شاتل-صبانت-های-وب-گرفت