ایتنا- اعلام شکایت از پیامکهای انبوه به سامانه ۱۰۰۰۱۳۱۴ کاهش یافته است.
معاون مرکز ملی فضای مجازی خبر داد:
کاهش میزان شکایت از پیامکهای تبلیغاتی
الزام رصد محتوای تبلیغها
خبرگزاری مهر , 31 مرداد 1394 ساعت 11:26
ایتنا- اعلام شکایت از پیامکهای انبوه به سامانه ۱۰۰۰۱۳۱۴ کاهش یافته است.
معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: براساس گزارش ارائه شده از سوی وزارت ارشاد، تعداد شکایات مردم به سامانه اعلام شکایات پیامکهای تبلیغاتی، کاهش یافته است.
به گزارش ایتنا از مهر، محمدرضا کشاورزی با اشاره به اینکه سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۳۱۴ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت ارشاد آماده دریافت شکایات درخصوص پیامکهای انبوه و تبلیغاتی دریافتی از سوی مشترکان است اظهار داشت: براساس اعلام این مرکز، تعداد اعلام شکایت به این سامانه کاهش یافته است.
معاون محتوا مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه هنوز میزان آشنایی کاربران با نحوه اعلام شکایت در زمینه پیامکهای تبلیغاتی کم است ادامه داد: قرار است به زودی سامانهای موازی این سامانه طراحی و ارائه شود که به صورت اپلیکیشن بوده و مشترکان در صورت نارضایتی از دریافت پیامکها میتوانند موارد را به این طریق به سامانه گزارش دهند.
وی با تاکید براینکه براساس گزارشهای ارائه شده به مرکز ملی فضای مجازی، حجم پیامکهای انبوه تبلیغاتی کاهش نیافته است گفت: طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، رصد محتوای پیامکهای انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده برعهده مرکز رسانههای دیجیتال وزارت ارشاد گذاشته شده است اما به دلیل عدم همکاری کامل اپراتورهای تلفن همراه و شرکتهای ارائه دهنده خدمات پیامک انبوه، این مرکز تنها به محتوای یک سوم پیامکها دسترسی دارد.
دبیر کمیسیون عالی محتوا در مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به برنامههای این کمیسیون برای ایجاد سازوکاری درجهت ساماندهی محتوای پیامکهای تبلیغاتی خاطرنشان کرد: هماکنون مشترکان نسبت به صحت و سقم بسیاری از پیامکهای تبلیغاتی آگاهی ندارند و باید سازوکاری اندیشیده شود که محتوای پیامکها قبل و بعد از ارسال توسط وزارتخانههای مرتبط مورد نظارت و پیگیری قرار گیرند.
وی بر لزوم سرعت بخشیدن به فرآیند اجرای مصوبه ساماندهی پیامکهای انبوه که اواخر سال گذشته در شورایعالی فضای مجازی به تصویب رسید تاکید کرد و گفت: کارگروه ساماندهی پیامکها در وزارت ارشاد متشکل از نمایندگان عضو سازمانهای مرتبط در حال تهیه آئیننامههای مربوط به این موضوع و وضع قوانین و مقررات در این بخش است.
مصوبه ساماندهی پیامکهای انبوه و خدمات ارزش افزوده اواخر سال گذشته - سال ۹۳ - به تصویب شورایعالی فضای مجازی رسید.
طبق این مصوبه وزارت ارشاد موظف شد در کارگروهی با حضور نمایندگان شورایعالی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت، وزارت دادگستری، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، دادستانی کل کشور، نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی، این مصوبه را به مرحله اجرا برساند.
کد مطلب: 37731
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/37731/کاهش-میزان-شکایت-پیامک-های-تبلیغاتی