ایتنا - خرید 1.3 میلیارد یورو ابزار موبایلی توسط کاربران آلمانی رشد 41 درصدی این بازار نسبت به سال 2014 میلادی را نشان میدهد.
آلمانیها علاقه زیادی به گوشیهای هوشمند و رایانههای لوحی خود دارند. همین مسئله باعث شده است تا مرکز تحقیقاتی Research۲Guidance در آخرین گزارش خود پیشبینی کند که در سال ۲۰۱۵ میلادی مردم آلمان برای خرید ابزارهای موبایلی بیش از ۱.۳ میلیارد یورو بپردازند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این مرکز تحقیقاتی اعلام کرد که خرید ۱.۳ میلیارد یورو ابزار موبایلی توسط کاربران آلمانی رشد ۴۱ درصدی این بازار نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی را نشان میدهد.
این میزان رشد بسیار قابل ملاحظه بوده است. زیرا بازار ابزارهای موبایلی در آلمان طی سال ۲۰۱۳ میلادی ارزشی بالغ بر ۵۴۷ میلیون یورو داشت که این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۹۱۰ میلیون یورو رسید و اوایل سال جاری میلادی بود که رقم مذکور از یک میلیارد یورو هم فراتر رفت.
«برنهارد رولدر» مدیر گروه صنعتی Bitkom آلمان در این خصوص گفت: «انفجار بزرگ در بازار ابزارهای موبایلی همچنان دنبال میشود. افزایش میزان استفاده از گوشیهای هوشمند و رایانههای لوحی مهمترین عامل در این زمینه است. فناوریهای پوشیدنی از جمله ساعتهای مچی هوشمند و دستبندهای مخصوص تناسب اندام بر این بازار تاثیر گذاشتهاند تا تمایل مردم به استفاده از ابزارهای موبایلی افزایش یابد.»
در حالی که بسیاری از ابزارهای کاربردی به صورت رایگان عرضه میشوند، بخش دیگر آنها میتوانند منبع مناسب درآمد باشند. در کشور آلمان بیش از ۷۰ درصد درآمد ۱.۳ میلیارد یورویی از طریق سیستمهای خرید مستقیم در ابزارهای موبایلی حاصل خواهند شد.
بر این اساس میتوان گفت بخش اعظم کاربران موبایلی آلمان حین استفاده از ابزارهای کاربردی، خریدهای بعدی خود را بر اساس تبلیغاتی که در این ابزارها ارایه میشود انجام میدهند. همچنین، ۳۰ درصد دیگر درآمد ابزارهای موبایلی در آلمان به واسطه خرید ابزارهای جدید توسط کاربران صورت میگیرد.