ایتنا- عمیدیان: قبول داریم که در زمینه خدمات مشکلات متعددی وجود دارد اما لازم است این مشکلات با تعامل مردم با نهادهای نظارتی برطرف شود.
معاون وزیر ارتباطات:
اولین منتقد کیفیت اپراتورها و شرکتهای اینترنتی هستم
خبرگزاری ايسنا , 6 مهر 1394 ساعت 15:22
ایتنا- عمیدیان: قبول داریم که در زمینه خدمات مشکلات متعددی وجود دارد اما لازم است این مشکلات با تعامل مردم با نهادهای نظارتی برطرف شود.
معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: من اولین فردی بودم که درباره کیفیت خدمات اپراتورها و شرکتهای اینترنتی عذرخواهی کردم.
به گزارش ایتنا از ایسنا، علیاصغر عمیدیان ظهر امروز در نمایشگاه تلکام در قالب نشستی خبری به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداخت و در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا اکنون نسبت به خدماتی که از سوی اپراتورها و شرکتهای اینترنتی ارائه میشوند رضایتمندی وجود دارد که خبری مبنی بر تخلفهای شرکتها و یا برخورد با آنها منتشر نمیشود، توضیح داد: خود من اولین نفری بودم که درباره کیفیت این خدمات از مردم عذرخواهی کردم.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین متذکر شد: با این وجود اپراتورها و شرکتهای مختلف روند رو به رشدی را دنبال میکنند اما با این وجود هنوز وضعیت خدماتدهی آنها بهطور کامل رضایتبخش نیست.
عمیدیان در ادامهی صحبتهای خود در پاسخ به سوال مبنی بر عدم پرداخت خسارت یا SLA از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت اظهار کرد: در شرکت ارتباطات زیرساخت دو سطح برای پرداخت اس.ال.ای در نظر گرفته بود.
وی ادامه داد: این شرکت پیش از سطح ضعیفتر SLA را پرداخت میکرد اما قرار بر آن است که در جلسه تاریخ ۱۶ مهرماه مصوبهای در این زمینه تصویب شود که پس از ابلاغ این مصوبه ارائه SLA به شکل اشاره شده در مصوبه لازمالاجرا محسوب میشود.
در بخش مخابرات اقدام احساسی و رسانهای جواب نمیدهد
رئیس سازمان تنظیم مقررات در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به سوالی که در خصوص آخرین وضعیت مخابرات مطرح شده بود، گفت: در این زمینه لازم بوده است که شرکت مخابرات طرح توسعهای خود را به ما ارائه کند.
در این میان تعریف طرح مشخص است و با برنامه و معرفی متفاوت است. لازم است که این شرکت پیش از درخواست تغییر تعرفهها طرح توسعه خود را ارائه کند.
عمیدیان در عین حال متذکر شد: اگر قرار باشد در زمینه تغییر تعرفه اقدامی صورت گیرد شش یا هفت مورد برای بررسی وجود دارد که از جمله آنها میتوان به بحث ارائه برنامه توسعه مخابرات، ارائه ساختار جدید این شرکت و بهینهسازی آن، تعامل با بخش خصوصی و در اختیار گذاشتن امکاناتی مانند داکت رانژه و مواردی از این دست مورد توجه قرار گرفته است، اما نباید در این زمینه تنها به فکر تغییر صرف تعرفهها بدون توجه به این موارد بود.
وی ادامه داد: اما تاکنون درهیچ یک از این زمینهها اتفاقی رخ نداده و تنها بحث احساسی و رسانهای مطرح شده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات در عین حال خاطر نشان کرد: اکنون این آمادگی وجود دارد که به این مسائل رسیدگی شود، اما فکر میکنم لازم است برای رسیدن به این شرایط از غوغاسالاری رسانهای خارج شویم.
نمیتوان مدام قیمت تعرفه پایه را افزایش داد
عمیدیان همچنین متذکر شد: ما نمیتوانیم بهطور دائم تعرفه تلفن ثابت را افزایش دهیم، اما شرکت مخابرات اگر مانند اپراتورهای تلفن همراه به ارائه سرویسهای ارزش افزوده بپردازد، قطعا خواهد توانست مانند آنها درآمدزایی داشته باشد، اما اکنون این شرکت باید از زیرساختهای مناسب جهت ارائه این سرویسها بهرهمند باشد.
کد مطلب: 38409
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38409/اولین-منتقد-کیفیت-اپراتورها-شرکت-های-اینترنتی-هستم