ایتنا- شرکت ارتباطات زیرساخت وظیفه تامین شبکه بک بون را بر عهده دارد.
شیوههای حضور ایران در بازار ارتباطات بینالملل اعلام شد
خبرگزاری ايسنا , 15 مهر 1394 ساعت 11:32
ایتنا- شرکت ارتباطات زیرساخت وظیفه تامین شبکه بک بون را بر عهده دارد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور مشارکت در کنسرسیومهای بینالمللی برای ارائه خدمات در سطح بینالملل، ترانزیت ارتباطات مخابراتی منطقه مشابه با پروژه EPEG ، توزیع محتوا در ایران و منطقه CDN، ارائه خدمات هاست و تله هاستینگ را از شیوههای حضور ایران در بازار ارتباطات بینالملل اعلام کرد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود خسروی از شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان فراهم آورنده اصلی Core مرکزی شبکه مخابراتی ایران، یاد کرد و افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت وظیفه تامین شبکه بک بون را بر عهده دارد و در واقع بستر اصلی تمامی اپراتورهای ثابت و سیار داخلی، منطقهای و بینالمللی را فراهم میکند.
او که به عنوان سخنران ویژه کنفرانس ظرفیت اوراسیا ۲۰۱۵ ترکیه در جمع نمایندگان کشورهای این منطقه سخن میگفت اظهار کرد: استقبال جمعیت جوان و بازار فعال مخابراتی ایران از اینترنت با ظرفیت بالا و کیفیت سرویس خوب، زمینه لازم جهت رشد و توسعه زیرساختهای ارتباطی در این کشور را فراهم کرده است.
معاون وزیر ارتباطات در خصوص سیاستهای توسعهای شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تلاش برای ارتقای ظرفیت اینترنت بینالملل از 2T به 8T تا سال 2017 و 16T تا پایان سال 2020 برنامهای است که در این شرکت تدوین شده است.
رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: توسعه شبکه برای افزایش ترانزیت بینالملل از 300G به 20 T در 2017 و30T تا سال 2020 را پیشبینی کردهایم.
وی با تاکید بر این نکته که هیچ محدودیتی پیش روی شرکت ارتباطات زیرساخت وجود ندارد، تصریح کرد: این شرکت از هرگونه مشارکت بینالمللی در این عرصه استقبال میکند.
خسروی درخصوص تاثیر تنظیم مقررات بر آینده ICT کشور گفت: اجرای سیاستهای خصوصیسازی از یکسو و باز شدن فضای تجاری جهانی ایران در دوران پس از تحریم از سوی دیگر، زمینه مناسبی برای سرمایهگذاریهای خارجی در بخش مخابرات و ارتباطات ایران فراهم میکند.
وی مشارکت در پروژههای توسعه خدمات مخابراتی در سطح ایران و منطقه را از جمله اولویتهای شرکت ارتباطات زیرساخت دانست که نقش ویژهای در افزایش رشد اقتصادی کشور بازی میکند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره استراتژی ایران برای ورود به بازار مخابراتی منطقه اوراسیا تصریح کرد: خرید و فروش ظرفیت ارتباطی، ارائه و خرید سرویس با کیفیت و قیمت مناسب، استراتژی اصلی ایران در این بازار است.
وی درخصوص تلاش ترکیه برای تبدیل شدن به مرکز اصلی ترانزیت ارتباطات بینالملل منطقه گفت: سیاست ما در عرصه مخابرات و ارتباطات منطقه بر اصل تعامل با تمامی شرکای تجاری و مخصوصا کشورهای هم مرز و همسایه بنا شده است.
رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه موقعیت ترکیه و ایران در کنار یکدیگر برای ترانزیت ترافیک اروپا به آبهای آزاد جنوب و اتصال به شبه قاره هند و چین، امتیازی بزرگی است، همکاری بیشتر این دو کشور را موضوعی پر اهمیت و استراتژیک برای توسعه ارتباطات منطقه و بینالملل دانست.
کد مطلب: 38572
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/38572/شیوه-های-حضور-ایران-بازار-ارتباطات-بین-الملل-اعلام