انتصاب دو مدیر ایرانی در «توئیتر» و «شتاب دهنده استارتآپ»
ایتنا- دو ایرانی در سمتهای مدیریتی «توئیتر» و «شتاب دهنده استارتآپ» منصوب شدند تا جان دوبارهای را به سازمانها بخشیده و بتوانند تغییرات مهمی را ایجاد کنند.
«امید کردستانی» با عنوان رئیس هیئت مدیره از گوگل به توئیتر پیوست و «علی روغنی» دیگر ایرانی نیز به سرپرستی مهمترین شرکت «شتاب دهنده استارتآپ» منصوب شد.
به گزارش ایتنا از مهر، دو انتصاب مهم در حوزه آی.تی و فناوری توجه فعالان این عرصه را به خود جلب کرده است. گرانترین مدیر گوگل به توئیتر رفت جک دورسی، مدیرعامل جدید توئیتر «امید کردستانی» که یکی از گرانترین مدیران گوگل نام گرفته به سمت هیئت مدیره این شبکه اجتماعی منصوب کرد تا کردستانی با استفاده از تجارب خود بتواند جان دوبارهای را به این شبکه اجتماعی بدهد.
امید کردستانی، فعالیتهایی مانند مدیر اجرایی گوگل و مشاور آلفابت (هلدینگ گوگل) را برعهده داشته است.
از دیگر فعالیتهای این مدیر موفق ایرانی میتوان به فعالیت در شرکتهای بزرگی مانند «نت اسکیپ» ، «وودافون»، «اچ.پی»، «اسپاتیفای» و ... اشاره کرد.
اکنون نوبت به توئیتر رسیده تا از تجارب کردستانی برای نجات این شبکه اجتماعی استفاده کند.
مدیرعامل جدید توئیتر تغییرات گستردهای را برای نجات توئیتر برنامهریزی کرده که از میان آنها میتوان به اخراج بیش از ۳۳۰ کارمند این کمپانی بزرگ اشاره کرد که در حدود ۸ درصد از کارکنان توئیتر را تشکیل میدهند.
دورسی، مدیرعامل توئیتر درباره دعوت کردستانی به این کمپانی میگوید: «کردستانی از جمله مدیرانی است که میتواند در بهبود و رونق شرایط توئیتر نقش مهم و موثری داشته باشد.»
کردستانی نیز با انتشار توئیتهای مختلفی به بیان احساسات خود در رابطه با همکاری جدیدش در توئیتر پرداخته و از اینکه در کنار دورسی به عنوان رهبر جدید توئیتر فعالیت دارد، ابراز خوشحالی کرده است.
مدیر ایرانی اجرایی سابق توئیتر به استارتآپ رفت «علی روغنی» که حدودا یک سال و نیم پیش از مدیر اجرائی توئیتر استعفا داده بود به سمت سرپرستی استارتآپ Y Combinator منصوب شد تا بتواند به رشد و توسعه استارتآپها کمک کند.
«سام آلتمن»، مدیرعامل این سازمان از پیوستن روغنی به این شرکت با عنوان «شریکی تحسینبرانگیز» یاد کرده است.
این موضوع در حالی است که علی روغنی در نوامبر سال گذشته به عنوان شریک پاره وقت به این سازمان ملحق شده بود.
شتابدهنده Y Combinator در سال ۲۰۰۵ میلادی کارش را آغاز کره بود. این شرکتها را به عنوان «شتابدهنده» startup accelerator میشناسند.
شتابدهندهها، نقشی کلیدی در دستیابی استارتآپها به رشدی سریعتر دارند که در حقیقت جزو ذاتی آنهاست.
یک شتابدهنده خدماتی که استارتآپها نیاز دارند را به صورت کامل در اختیارشان قرار داده و در مقابل سهم کمی از سهام شرکت استارتآپ را تملک میکند.
فضای کاری با امکانات و تجهیزات، ارائه آموزشهای لازم، کمک به ایجاد درک عمیق از فضای کسب و کار، هزینه سرمایهگذاری اولیه، هدایت تیمها و ... از جمله خدماتی است که توسط این مراکز ارائه میشوند.