چرا کارمندان فیسبوک مجبور به استفاده از اندروید هستند؟
ایتنا- مدیر ارشد فیسبوک اعلام کرد اگر انتخاب گوشی را آزاد بگذارم همه از آیفون استفاده میکنند!
مهندسان و کارمندان اصلی در تیم فیسبوک، مجبور به پیروی از سیاست جدید این شرکت شدهاند؛ سیاستی که همه این کارمندان را از استفاده از آیفون منع میکند و آنها را مجبور به استفاده از گوشیهای هوشمند اندروید کرده است.
قبل از آنکه به دنبال دلایل اصلی این سیاست باشید، باید بدانید که فیسبوک هیچ عداوتی با اپل و آیفون ندارد و زاکربرگ هم هیچ نکته مثبتی در ساندار پیچای، مدیرعامل جدید گوگل پیدا نکرده است!
مهندسان و کارمندان اصلی در تیم فیسبوک، مجبور به پیروی از سیاست جدید این شرکت شدهاند؛ سیاستی که همه این کارمندان را از استفاده از آیفون منع میکند و آنها را مجبور به استفاده از گوشیهای هوشمند اندروید کرده است.
قبل از آنکه به دنبال دلایل اصلی این سیاست باشید، باید بدانید که فیسبوک هیچ عداوتی با اپل و آیفون ندارد و زاکربرگ هم هیچ نکته مثبتی در ساندار پیچای، مدیرعامل جدید گوگل پیدا نکرده است!
چندی پیش در کنفرانس مطبوعاتی، «کریس کاکس» مدیر ارشد بخش تولید فیسبوک اذعان کرد: من تمامی تیم زیر نظر خود را مجبور به سوییچ کردن به گوشیهای هوشمند آیفون کردهام، زیرا معمولا وقتی افراد را برای انتخاب آزاد میگذاریم، آنها آیفون را به اندروید ترجیح میدهند.
هماکنون فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی در سراسر دنیاست و همانند هر شرکت بزرگ دیگری در سیلیکون ولی، آیفون بیش از همه مورد استقبال کارمندان آن است؛ اما خارج از ایالات متحده و سیلیکون ولی اوضاع به طریق دیگری رقم خورده است. در بازارهای در حال ظهور اندروید سیستمعامل مسلط تلقی میشود.
این امر منجر به اتخاذ سیاست جدید از سوی کاکس شده تا کارمندان و مهندسان در تیم خود را به استفاده از سیستمعامل موبایل گوگل هدایت کند و آنها را در محیطی قرار دهد که اغلب کاربران فیسبوک در سراسر جهان آن را تجربه میکنند. البته هنوز دقیقا مشخص نیست که چه تعداد از کارمندان فیسبوک، مجبور به استفاده از سیستمعامل اندروید شدهاند.
ناگفته نماند، این برای اولینبار نیست که فیسبوک اقدام به در پیش گرفتن رویههایی اینچنینی برای کارمندان و مهندسان خود میکند.
پیش از این نیز در اقدامی مشابه، فیسبوک ماجرای 2G Tuesdays را رقم زد که مهندسان و کارمندان این شرکت را در برابر سرعت بسیار پایین اینترنت همانند آنچه در بسیاری از بازارهای در حال ظهور همچون هندوستان شاهدیم، قرار میدهد.
بدون شک، این گونه از عملکرد و سیاستهایی که در ابتدا شاید چندان عاقلانه نیز به نظر نرسد، یکی از رموز موفقیت فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان است.
این شرکت برای نگاه داشتن خود در صدر و رقابت با نمونههایی که طی چند سال گذشته کم برای به زیر کشیدن آن تلاش نکردهاند، با انواع و اقسام سیاستها و ابزارها، محیط کار کاربران خود را در سراسر جهان شبیه سازی میکند تا به ارائه خدمات بهتری بپردازد. منبع : تابناک