ایتنا- تیمکوک مدعی شده که فروشگاههای اپل آماده پذیرش تمامی مشتریان صرف نظر از مذهب، جنسیت، سن، درآمد، زبان، دیدگاه و ... آنهاست.
به دنبال ممانعت تعدادی از کارمندان اپل از ورود چند دانشجوی سیاه پوست به یکی از فروشگاههای این شرکت تیمکوک اعلام کرد احترام به مشتریان مبنای تمامی فعالیتهای اپل است.
به گزارش ایتنا از فارس، اوایل هفته گذشته کارمندان یک فروشگاه اپل در مرکز فروش Highpoint ملبورن استرالیا از گروهی شش نفره از دانشجویان سیاه پوست خواستند تا فروشگاه مذکور را ترک کنند. این کارمندان به دانشجویان یاد شده گفتهاند نگران هستند که آنها چیزی بدزدند.
این افراد هم تصاویر این اظهارنظر را ضبط کرده و در قالب ویدئو بر روی فیسبوک و یوتیوب منتشر کردهاند.
به دنبال انتشار خبر این واقعه مدیر این فروشگاه اپل از دانشجویان یاد شده رسما عذرخواهی کرد و سپس تیمکوک مدیرعامل این شرکت با ارسال ایمیلی سرگشاده آنچه که در فروشگاه اپل در استرالیا رخ داده را واقعهای غیرقابل پذیرش توصیف کرده است.
وی با اشاره به انتشار ویدئوی این واقعه در اینترنت گفته است آنچه که در این ویدئو دیده میشود نشانگر ارزشهای ما نیست.
این پیامی نیست که ما بخواهیم به مشتریانمان ارائه دهیم یا در موردمان شنیده شود. کارکنان ما به سرعت اظهار تاسف کرده و از دانشجویان عذرخواهی کردند.
احترام به مشتریان مبنای تمامی فعالیتهای اپل است و به همین علت ما به طراحی محصولاتمان اهمیت میدهیم.