ایتنا- گوگل پلاس نتوانست در رقابت با شبکههای اجتماعی رقیب موفقیت چشمگیری کسب کند.
گوگل به دنبال بازطراحی شبکه اجتماعی خود با هدف جلب نظر کاربران به اقلام به اشتراک گذارده شده به طور گروهی است.
به گزارش ایتنا از فارس، گوگل پلاس از سال ۲۰۱۱ راهاندازی شد، اما نتوانست در رقابت با شبکههای اجتماعی رقیب موفقیت چندانی کسب کند. این شبکه تا به حال بر روی مرتبط کردن کاربران عادی و دوستانشان در قالب محافل یا circleها متمرکز شده بود.
اما این رویکرد موفق نبود، اما با توجه به بحثهای آنلاین کاربران گوگل پلاس در مورد موضوعات مورد علاقه مانند کتابها، هواشناسی و ... گوگل تصمیم گرفت طراحی این شبکه اجتماعی را بر مبنای اجتماعات آنلاین و مجموعههایی از پستها در مورد موضوعات مختلف تغییر دهد.
طراحی جدید قرار است به تدریج برای تمامی کاربران اعمال شود و برنامههای همراه گوگل پلاس برای استفاده از طریق iOS و اندروید نیز تغییر خواهد کرد.
برخی کارشناسان در مورد میزان کارآیی این روش برای جلب نظر کاربران تردید دارند و برخی نیز معتقدند ممکن است از این طریق بر تعداد کاربران گوگل پلاس افزوده شود.