اپل استفاده غیرقانونی از برند خود در ایران را پیگیری حقوقی میکند
ایتنا-اپل درخواستهای زیادی از طرف شرکتهای ایرانی برای اعطای نمایندگی دریافت کرده است.
یکی از مدیران ارشد شرکت اپل حدود ۲ ماه قبل در بازدید غیر رسمی از تهران که به جهت مطالعه میدانی و آشنایی با بازار ایران داشته ،وضعیت بازار موبایل ایران و وضعیت محصولات برند اپل در ایران را بررسی کرده و با اشاره به استفاده از لوگوی این برند در برخی فروشگاههای ایران اعلام کرده که اپل قصد دارد این استفادههای غیرقانونی را به صورت حقوقی پیگیری کند.
این موضوع را محمدرضا طلایی رئیس مجمع تشکلهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران اعلام کرده که از مذاکره با شرکتهای اپل، مایکروسافت، اوراکل، آی.بی.ام، ودافون، جمالتو و سپ (SAP)در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۵ امارات و در جریان برگزاری همایش فرصتهای سرمایهگذاری در صنعت ICT ایران خبر داده است.
به گزارش روابط عمومی مجمع تشکلهای ICT ایران، وی با تشریح جزئیات مذاکرات با شرکت اپل گفت: Patrick Beyrouti معاون مدیرعامل منطقه خاورمیانه شرکت اپل در نشستی با برگزارکنندگان پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس،ضمن اعلام آمادگی اپل برای حضور رسمی در ایران، گفت: اپل درخواستهای زیادی از طرف شرکتهای ایرانی برای اعطای نمایندگی دریافت کرده است.
رئیس مجمع تشکلهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران ادامه داد: به گفته Patrick Beyrouti، شرکت اپل هیچ نماینده رسمی در ایران ندارد و این شرکت قصد دارد استفاده غیرقانونی از لوگو و برند اپل در ایران را به صورت حقوقی پیگیری کند.
طلائی ادامه داد: در این راستا مقرر شد به زودی از طرف مجمع تشکلهای ICT، دعوتنامهای برای معاون مدیرعامل منطقه خاورمیانه شرکت اپل ارسال کنیم و پیش از حضور وی در ایران، طی فراخوانی عمومی شرکتهای متقاضی دریافت نمایندگی اپل شناسایی و معرفی شوند.
وی با اشاره به محدودیتهای فعلی ایرانیها برای ثبت و عرضه نرمافزار در اپاستور ، خاطرنشان کرد: با ورود رسمی اپل به ایران، ارتباطات تولیدکنندگان و توسعه دهندگان نرمافزارهای تلفن همراه با فروشگاه اینترنتی اپل تسهیل و عرضه محصولات با محتوای ایرانی اسلامی افزایش خواهد یافت.
طلائی همچنین از اعلام آمادگی شرکت آیبیام (IBM) برای سرمایهگذاری در ایران خبر داد و گفت: همچنین مدیران اپراتور آلمانی ودافون بر تمایل برای مذاکره با اپراتورهای تلفن همراه ایران تأکید کردند.
وی تصریح کرد: همچنین در این مذاکرات آمادگی مجمع تشکلهای فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران برای پیگیری مذاکرات مربوط به ورود شرکتهای بزرگ و برندهای خارجی به بازار ایران اعلام شد تا شرکتهای ایرانی متقاضی از طریق اتاق ایران نسبت به اخذ نمایندگی اقدام کنند.
رئیس مجمع تشکلهای ICT ایران اظهار امیدواری کرد: با این اتفاقات شاهد حضور موفق شرکتهای بزرگ و صاحب نام ICT در ایران و رونق بازار شرکتهای داخلی باشیم.
البته در این مذاکرات عرضه صرف محصولات خارجی در ایران مدنظر نیست بلکه انتقال دانش فنی و مدلی از همکاری برای تقویت شرکتهای ایرانی هدفگذاری شده است.
طلایی همچنین با اشاره به برگزاری همایش معرفی فرصتهای سرمایهگذاری در صنعت ICT ایران در حاشیه جیتکس گفت: در این همایش که با استقبال برندهای مطرح ICT جهان روبرو شد ، نمایندگانی از شرکتهای IBM ، LG ، VODAFONE ، ORACLE ، Gemaltot UNITRENDS ، Follow Soft ، Arrowave و FAMOCO حضور داشتند. منبع : فارنت