ایتنا- از دیدگاه کاربران مهمترین ویژگی برای انتخاب یک شبکه اجتماعی بحث امنیت کاربران آن میباشد.
فعالیت 30 دقیقهای ایرانیها در شبکههای اجتماعی داخلی
خبرگزاری ايسنا , 30 آبان 1394 ساعت 9:46
ایتنا- از دیدگاه کاربران مهمترین ویژگی برای انتخاب یک شبکه اجتماعی بحث امنیت کاربران آن میباشد.
در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شبکه اجتماعی مبتنی بر وب در ایران در حال فعالیتند که بر اساس آمارهای ارائهشده، گفته میشود میانگین حضور ایرانیها در برخی از این شبکهها به ۳۰ دقیقه در روز میرسد.
به گزارش ایتنا از امرکز ماهر، طی ماههای گذشته اینگونه اعلام شده که برخی شبکههای اجتماعی خارجی از جمله تلگرام در ایران بالغ بر ۱۳ میلیون کاربر دارند.
با این حال تاکنون آماری رسمی از میانگین مدتزمانی که ایرانیها در شبکههای اجتماعی خارجی صرف میکنند منتشر نشده است، اما درباره شبکههای داخلی اینگونه عنوان شده که میانگین حضور در برخی از این شبکهها به ۳۰ دقیقه در روز میرسد.
البته طبق آمارهای اعلامشده، میزان حضور ایرانیها در برخی از این شبکهها بین سه تا پنج دقیقه در روز نیز هست.
طبق آمارهایی که مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانهای (ماهر) منتشر کرده، بر اساس آمارهای قابل کسب از منابعی مانند «الکسا» برخی از شبکههای اجتماعی رتبههای زیر ۱۰۰۰ را در میان کل وبگاههای جهان به خود اختصاص دادهاند.
طبق اطلاعاتی که از طریق این سایت منتشر شده، به ترتیب فیسنما، تبیان، کلوب، هممیهن، افسران، میانالی، دلشکسته، ایران بیست، فیسبوک فارسی و نگارخانه ایرانی شبکههایی هستند که در میان وبگاههای داخلی کشور به ترتیب رتبههای بالاتری را به خود اختصاص دادهاند. البته میزان استفاده روزانه کاربران این شبکهها الزاما با رتبه آنها همخوانی ندارد.
کد مطلب: 39370
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39370/فعالیت-30-دقیقه-ای-ایرانی-ها-شبکه-های-اجتماعی-داخلی