ایتنا- دهناد: تمام نهادهای تصمیمگیرنده و اجرایی کشور با توجه به الزام قانون اساسی، با ایجاد رابطه منطقی و دو سویه، باید بر تقویت بخش خصوصی کمک کنند.
سرپرست شرکت مخابرات ایران گفت: در دهههای گذشته، حمایت دولت از بخش خصوصی در برنامه توسعه کشور، فقط یک نوشته بود اما امروز این حمایت به یک نیاز حاکمیتی از سوی طرفین تبدیل شده است.
به گزارش ایتنا از ایسنا، اسدالله دهناد با بیان این مطلب اظهار کرد: حمایت همه جانبه دولت از بخش خصوصی میتواند ضمن حل محدودیت منابع خود، رونق اقتصادی، ایجاد فرصتهای شغلی، رشد اقتصادی و ارتقای شاخصهای کلان اقتصادی را برای جامعه رقم بزند.
وی به وجود تنگناهای اقتصادی و اجتماعی در شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت مخابرات ایران با وجود مشکلات اقتصادی که در مسیر رشد به وجود آمد ، خوشبختانه ذرهای وقفه در ارائه خدمات و پروژههای توسعهای ایجاد نشد.
سرپرست شرکت مخابرات ایران که در مجمع عادی شرکتهای مخابرات استانی سخن میگفت، به فعالیت شرکت در راستای سیاستهای دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: استراتژی شرکت مخابرات ایران در راستای تعامل و همگامی با سیاستهای دولت تدوین شده است، از این رو در آیندهای نزدیک، شاهد همکاریهای بیشتر خواهیم بود.
دهناد، با تأکید بر لزوم تلاش روزافزون شرکت مخابرات ایران، در بازار رقابت خاطرنشان کرد: اعطای مجوز به شرکتهای FCP و وجود سایر اپراتورهای ارائه خدمات ارتباطات باعث شده است شرکت مخابرات ایران، با تلاش بیشتر و استفاده از فناوریهای نوین و ارائه خدمات با کیفیت، در این بازار حضور داشته باشد.
وی وضعیت فعلی شرکت مخابرات ایران را حساس دانست و خطاب به مدیرانعامل و معاونان شرکتهای مخابرات استانی، گفت: باید برای حفظ و توسعه شرکت در چنین شرایطی با تلاش شبانه روزی و هدفمند، در مسیر تعالی قدم برداریم.
سرپرست شرکت مخابرات ایران، تحول را لازمه ارتقای بهرهوری در شرکت دانست و افزود : اکنون نیاز به یک تحول داریم، تحولی که انگیزهها را بالا ببرد ، عدالت نسبی در پرداختها ایجاد کند و با پررنگ شدن تلاشهای کارکنان، نوعی وحدت سازمانی و یکپارچگی در شرکت ایجاد کند و این با بازنگری در بخشهای مختلف شرکت فراهم میشود.
وی از اصلاح ساختار در شرکت مخابرات ایران سخن گفت و اظهار کرد: در گام نخست ، طرح تحول شرکت با موضوع اصلاح ساختار در دستور کار قرار گرفت و این اصلاح با هدف کاهش چشمگیر هزینهها و چابکسازی سازمان پیادهسازی شد.
وی همچنین بیان کرد : با یکپارچهسازی ساختار شرکت به سمت کاهش هزینهها ، اصلاح فرآیند تصمیمگیری ، چابکسازی ، عدالت سازمانی و تقویت انگیزشهای شغلی ، خواهیم رفت .
سرپرست شرکت مخابرات ایران، به توسعه در شرکت اشاره کرد و افزود: واگذاری ۵۵۰ هزار تلفن ثابت، دایری ۵۷۰ هزار پورت اینترنت پر سرعت ، واگذاری ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار شماره تلفن همراه و حجم وسیعی از سرمایه گذاریهای انجام شده در شرکت، نشان دهنده اهمیت استراتژی این شرکت به توسعه است.