ایتنا- ارائه کارت اعتباری بلیت الکترونیکی مترو و اتوبوس توسط شرکت توسن، زیرمجموعه شهرداری تهران، از جمله خدمات شهرداری است.
معرفی خدمات الکترونیکی شهرداری تهران
خبرگزاری ايسنا , 5 دی 1394 ساعت 10:58
ایتنا- ارائه کارت اعتباری بلیت الکترونیکی مترو و اتوبوس توسط شرکت توسن، زیرمجموعه شهرداری تهران، از جمله خدمات شهرداری است.
نظام جامعه آماری شهر تهران، شبکههای اجتماعی شهرداری تهران، ارائه کارت اعتباری بلیت الکترونیکی مترو و اتوبوس، برگزاری جشنواره شکوفا و نرمافزار «خدمات پرداخت شهرداری تهران» از جمله خدمات الکترونیکی شهرداری تهران است.
به گزارش ایتنا از ایسنا، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران متولی نظام آمار و فناوری اطلاعات و انجام کارهای الکترونیکی شهرداری است و خدماتی را در جهت گسترش زمینه استفاده بهینه از فناوری اطلاعات در سطح شهر به شهرداری و شهروندان ارائه میدهد. در این گزارش بخشی از این خدمات که در نمایشگاه الکامپ نیز به آنها اشاره شده بود معرفی شده است.
به دلیل غیرمنسجم بودن نظام مدیریت شهرداری در شهر تهران و همکاری دستگاههای زیادی که وجود دارد، به نظامی نیاز است که بتوان با استفاده از آن تبادل اطلاعات بین دستگاهها صورت داد و آن «نظام جامعه آماری شهر تهران» است. از فعالیتهای این نظام، تبیین نظام جامع آمار و اطلاعات شهر تهران با کمک مرکز آمار است.
این نظام، امکان استفاده از تحلیلهای دادههای موجود دستگاههای اجرایی که به برنامهریزی شهری کمک کند را مهیا میکند، از وضعیت اطلاعات نقل و انتقالات مسکن که از وزارت مسکن گرفته شده، اطلاعاتی میدهد و به این ترتیب میتوان متوجه شد بیشترین ساخت و ساز یا خرید و فروش در کدام مناطق است؛ در نهایت وظیفه آن هماهنگی جهت جمعآوری اطلاعات بهتر از کل سازمانها و تبادل اطلاعات و استفاده از این اطلاعات برای مدیریت بهتر بین سازمانهای دخیل در سطح شهر تهران است.
این خدمات آماری و مکانی در سایت شهرداری تهران موجود و به صورت گام به گام در حال توسعه است و شهروندان میتوانند بنا به ضرورت و بنا به مورد استفاده از این اطلاعات استفاده کنند.
شبکههای اجتماعی شهرداری تهران
رسانههای اجتماعی شهرداری تهران حدود سه سال است که شروع به کار کرده و شهرداری تهران در شبکههای اجتماعی ایسنتاگرام، گوگلپلاس، یوتیوب، فیسبوک، توئیتر، آپارات، کلوب حضور دارد و کانال تلگرام آن نیز اخیرا راهاندازی شده است.
هدف از ایجاد این شبکههای اجتماعی، تعامل بین شهرداری و مردم و اطلاعرسانی خدمات شهرداری به مردم در این فضا است و انتقادات و پیشنهادات افراد در قالب کامنت دستهبندی و جمعآوری و به ارگانهای مربوطه ارجاع داده میشود.
کارتهای دانشجویان و دانشآموزان با همکاری بانک شهر و توسط شرکت توسن صادر میشود و کسانی که درخواست میدهند میتوانند پس از گذشت حدود سه هفته، با مراجع به ایستگاههای مترو گلبرگ یا صادقیه، کارت خود را دریافت کنند.
این کارت، استفاده دومنظوره دارد و علاوه بر اینکه از آن به عنوان کارت مترو استفاده میشود، افراد میتوانند به عنوان عابر بانک نیز از آن استفاده کنند.
از دیگر فعالیتهای شهردای تهران، برگزاری جشنواره شکوفا، برگرفته از عبارت شهروند کارآمد فناوری اطلاعات است که به مدت پنج سال در حال برگزاری است و رویکرد آن بر این باور است که در هر محله از ۳۷۴ محله که در شهر تهران وجود دارد، استعدادیابی و آموزش داده شود و بدین ترتیب هر محله در زمینه فناوری اطلاعات کارآمد شود.
مردم از طریق خانههای آی.تی در سراهای محله، از چگونگی برگزاری جشنواره شکوفا اطلاع پیدا میکنند و میتوانند با مراجعه به سایت mytehran.ir در آزمونهای آنلاین موجود در سایت شهرداری در بخش شکوفا شرکت کنند و در صورت کسب مقام جوایز نیز به آنها داده میشود.
نرمافزار خدمات پرداخت شهرداری تهران
بخشی از سرویسهایی که روی پرتال شهرداری وجود دارد، از طریق موبایل در بستر ussd و با شمارهگیری کد *۱۳۷#، بدون نیاز به نصب هرگونه اپلیکیشن موجود است، همچنین مردم میتوانند نرمافزار «خدمات پرداخت شهرداری تهران» را از طریق کافه بازار سرچ و دانلود کنند. این نرمافزار برای سیستمعامل اندروید موجود است و نسخه ios آن نیز به زودی قابل استفاده است.
از سرویسهایی که در حال حاضر از طریق این سامانه ارائه میشود، استعلام و کسب اطلاعات درباره املاک، بررسی فرسوده بودن یا نبودن یک، اطلاعات مربوط به عوارض نوسازی، دریافت مجوز ورود به منطقه طرح است و هر روز به تعداد این سرویسها اضافه میشود، از جمله خدمات دیگری مثل خرید بلیت سینماهای پردیس شهرداری به آن اضافه خواهد شد.
شهروندان تهرانی با مراجعه به سامانه شهرداری به آدرس tehran.ir میتوانند سایر اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.
کد مطلب: 39956
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39956/معرفی-خدمات-الکترونیکی-شهرداری-تهران