رییس نظام صنفی: هیچ شرکتی حق ندارد بگوید نماینده رسمی است
ایتنا - سعادت: هیچ شرکتی در بازار IT ایران حق ندارد که بگوید نمایندگی رسمی است؛ همچنان که ایسوس نیز در ایران نمایندگی رسمی ندارد و نمایندگی خاورمیانه است که در ایران فعالیت میکند.
به گزارش ایتنا از فارس، ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانهای و رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانهای تهران، در یک نشست خبری با موضوع گارانتی محصولات در بازار IT، اظهار داشت: با توافق میان سازمان حمایت از مصرفکنندگان و سازمان نظام صنفی رایانهای، شرکتهایی که متقاضی دریافت مجوز خدمات پس از فروش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند باید درخواست خود را به سازمان نظام صنفی ارائه کنند و سازمان پس از بررسی، شرایط این شرکتها طبق مفاد آیین نامه خدمات پس از فروش، آنها را ممیزی کرده و گواهی تأیید خود را به سازمان حمایت ارسال میکند.
وی ادامه داد: همچنین یک آزمایشگاه نیز برای ارزیابی فنی انتخاب شده که شرکتها پس از ممیزی باید از این آزمایشگاه نیز گواهی بگیرند.
نمایندگی هیچ شرکتIT در ایران رسمی نیست سعادت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در حال حاضر هیچ شرکتی در بازار IT ایران حق ندارد که بگوید نمایندگی رسمی است؛ همچنان که ایسوس نیز در ایران نمایندگی رسمی ندارد و نمایندگی خاورمیانه است که در ایران فعالیت میکند.
رایزنی برای ارجاع شکایات بازار IT به جای اتحادیه به نظام صنفی همچنین اصغر رضا نژاد دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای تهران در پاسخ به سوال فارس که پرسید مشتریان و مصرفکنندگان کالاهای IT اتحادیه را مرجع پیگیری مشکلات احتمالی مربوطه میدانند و به اتحادیه مراجعه میکنند، پس نقش سازمان نظام صنفی در این باره تنها اضافه شدن مرحلهای برای مجوزدهی به شرکتهای گارانتی است، اظهار داشت: بسیاری از مصرفکنندگان بازار IT شکایات خود را به سامانه ۱۲۴ اعلام میکنند که در مذاکراتی که با سازمان حمایت از حقوق مصرفکننده و تولیدکننده داشتهایم آنها را توجیه کردهایم که به جای اینکه شکایات را به اتحادیه فناوران ارجاع دهند به سازمان نظام صنفی رایانهای ارجاع دهند.
وی افزود: به این ترتیب هماکنون شکایات زیادی به سازمان ارجاع شده که در دست پیگیری است.