ایتنا- اپل طی اقدامی که نشانگر ناکامی فعالیتهای تبلیغاتی این شرکت بر بستر تلفنهای همراه است، از تعطیلی فعالیت شبکه iAd App در پایان ماه ژوئن خبر داد.
شبکه iAd App از شش سال قبل در حال فعالیت بوده و حال اپل میگوید دیگر هیچ برنامه همراهی را در این شبکه تبلیغاتی نخواهد پذیرفت.
به گزارش ایتنا از فارس، البته درآمدزایی برای توسعهدهندگانی که قبلا برنامههای همراه خود را در این شبکه تبلیغاتی معرفی کردهاند ادامه دارد. اما این رویه هم تا تاریخ ۳۰ ژوئن متوقف میگردد.
ظاهرا اپل قصد دارد کسب درآمد از طریق تبلیغات را متوقف کند و از روشهای جدیدی برای کسب درآمد در این حوزه بهره بگیرد. iAd اولینبار در سال ۲۰۱۰ راهاندازی شد.
برخی منابع مطلع میگویند اپل به دنبال طراحی ابزاری برای فروش تبلیغات بر بستر تلفن همراه است که ظرف دو ماه آینده راهاندازی میشود. اپل در این زمینه موضعگیری نکرده است.