امید صاحبان مشاغل به جذب مشتریان بیشتر با اینترنت اشیا
ایتنا- از هر ۱۰ فعال حرفهای کمتر از چهار نفر آمادگی خود را برای استفاده از پتانسیلهای اینترنت اشیا در حد خوب یا عالی دانستهاند.
صاحبان کسب و کار امیدوارند با ابداع فناوریها و خدمات جدید مبتنی بر اینترنت اشیا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند و طرحهای ابتکاری جالبی اجرا کنند.
به گزارش ایتنا از فارس، نتایج یک بررسی که توسط موسسه TEKsystems انجام شده نشان میدهد فعالان حرفهای در تلاش هستند تا از فرصتهای جدیدی که در اثر ابداع اینترنت اشیا ایجاد شده برای ارتقای تجربه کاری با مشتریان خود استفاده کنند.
البته از هر ۱۰ فعال حرفهای کمتر از چهار نفر آمادگی خود را برای استفاده از پتانسیلهای اینترنت اشیا در حد خوب یا عالی دانستهاند.
مصاحبه با ۲۰۰ رهبر فعال در مشاغل گوناگون نشان میدهد که آنان مشتریان را سودبرندگان اصلی از خلق پدیده اینترنت اشیا میدانند و توقع دارند این پدیده در دراز مدت و در یک فرصت ۵ ساله بر کسب و کار آنان تاثیر مثبت بگذارد.
۶۴ درصد این افراد از امکان ایجاد تجارب کاربری بهتر و ارتقای تعامل با مشتریان سخن میگویند، ۵۶ درصد از افزایش خلاقیت سخن گفتهاند، ۵۲ درصد امیدوار به ایجاد فرآیندهای کاری و حرفهای بهتر و موثر و جدیدتر هستند، ۵۰ درصد منتظر ایجاد منابع درآمدی تازه هستند، ۳۶ درصد از افزایش بازگشت سرمایه سخن میگویند و ۳۵ درصد صرفهجویی و کاهش هزینههای عملیاتی را مزیت مهم اینترنت اشیا دانستهاند.
با این حال تنها ۳۵ درصد صاحبان مشاغل یک استراتژی برای بهرهگیری از اینترنت اشیا تعریف کردهاند و ۲۷ درصد در این زمینه کاملا ضعیف هستند.
همچنین تنها ۲۹ درصد مشاغل خود را عالی یا خیلی خوب در زمینه تعیین موثرترین راه بهرهگیر از اینترنت اشیا تعریف کردهاند و ۳۲ درصد در این زمینه خود را ضعیف دانستهاند.