ایتنا- طی هفتههای گذشته برخی شرکتهای ارائهکننده اینترنت از کاهش ظرفیت پهنایباند خود و اختلالات متعدد در دریافت پهنایباند خبر دادهاند.
مدتی است در موارد متعدد شرکتهای ارائه کننده اینترنت از اختلالاتی که در ارائه خدمات آنها ایجاد میشود گلهمند بوده و شرکت ارتباطات زیرساخت را مقصر این موضوع میدانند.
به گزارش ایتنا از ایسنا، حتی برخی از آنها اینگونه اعلام کردهاند حدود ۳۰ گیگا بایت از اینترنت این شرکت قطع شده است.
حامدرضا اسماعیلی مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این اظهارات به ارائه توضیحاتی پرداخته و اعلام کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت همواره حدود ۵۰ گیگ از شبکه خود را خالی نگه میدارد تا در صورت نیاز به پهنایباند بیشتر و یا ایجاد اختلال در یکی از مسیرهای تامین پهنایباند ،اینترنت بتواند این ظرفیت را جایگزین کند.
وی ادامه داد: اکنون نیز ۳۳۰ گیگ ظرفیت پهنایباند کشور است که از این رقم حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ گیگ توسط شرکتهای مختلف خریداری شده و زیربار رفته است.
وی ادامه داد:به عبارت دیگر اکنون ما حدود ۷۰ تا ۸۰ گیگ پهنایباند خالی داریم که حتی اگر به گفته برخی از شرکتها ۳۰ گیگ از پهنایباند ما هم قطع شود با جایگزین کردن این ظرفیت مشکلی ایجاد نخواهد شد.
مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت ارتباطات زیرساخت قطعی و مشکلی در زمینه پهنایباند ندارد، گفت: مسالهای که وجود دارد آنکه اغلب شرکتهای ارائهکننده اینترنت بیش از ظرفیت پهنایباند خود مشترک جذب میکنند و همین موضوع موجب میشود برای رفع مشکل ضریب اشتراک خود را از حد مرسوم بالاتر ببرند که این موضوع موجب پایین آمدن کیفیت شبکه آنها و کندی اینترنت میشود.
اسماعیلی ادامه داد: زمانی که به شبکه نگاه میکنیم متوجه میشویم که تمام شرکتهای PAP ظرفیت خود را به طور کامل واگذار کردهاند و بدین ترتیب تنها ساعات دو تا چهار صبح کمی سرعت بالا دارد.
وی ادامه داد: البته در گذشته شرایط به گونهای بود که از ساعت یک تا هفت صبح نصف ظرفیت شرکتها پر میشد، اما اکنون تنها در ساعات ۲تا ۴است که کمی شبکه شرکتها سبکتر است و در بقیه ساعات ظرفیت پهنایباند آنها به طور کامل و حتی بیش از حد واگذار شده است.