مقابله با تبلیغات آلوده تحت وب با فناوری جدید گوگل
ایتنا- گوگل میگوید استفاده از این فناوری جدیدش در هر ماه منجر به شناسایی ۹۰ هزار سایت پیشینگ و ۵۰ هزار سایت توزیع بدافزار خواهد شد.
گوگل با هدف حفاظت از کاربران آنلاین در برابر بدافزارها و تبلیغات فریبنده و آلوده از فناوری جدیدی برای گشت و گذار ایمن در اینترنت رونمایی کرده است.
به گزارش ایتنا از فارس، این فناوری به کاربران مرورگرهای کروم گوگل، سافاری اپل و فایرفاکس موزیلا امکان میدهد تا از رایانهها و گوشیهای خود در برابر تبلیغات تصویری فریبنده و آلوده حفاظت کنند. بسیاری از این تبلیغات که در درون صفحات وی تعبیه شدهاند ناایمن و آلوده به کدهای مخرب هستند.
از این هفته در صورتی که کاربران سه مرورگر مذکور با تبلیغات آلوده یا دکمههای بارگذاری اطلاعات معیوب مواجه شوند، یک پنجره حاوی هشدار برای آنها به نمایش درمیآید.
در این پنجره به کاربران اطلاع داده میشود که در صورت فشردن دکمه بارگذاری یا کلیک بر روی آگهی ممکن است آنها نرمافزار مخربی را نصب کنند یا شاهد سرقت اطلاعات شخصی خود مانند کلمات عبور یا شماره تلفن همراه خود باشند.
همچنین از کاربران خواسته میشود تا اطلاعات خود در این زمینه را با گوگل به اشتراک بگذارند.
کارشناسان امنیتی میگویند در بسیاری از آگهیهای که در آنها از کاربران خواسته میشود نرمافزار خاصی را به روز کنند یا برای امنیتشان برنامه ویژهای را نصب کنند، هدف در اصل سرقت دادههای کاربران و آلوده کردن رایانهها و گوشیهاست و افراد باید این نوع برنامهها را تنها از منابع معتبر دریافت و نصب کنند.
گوگل میگوید استفاده از این فناوری در هر ماه منجر به شناسایی ۹۰ هزار سایت پیشینگ و ۵۰ هزار سایت توزیع بدافزار خواهد شد. قابلیت یاد شده از ماه قبل به نسخه اندرویدی مرورگر کروم اضافه شد.