ایتنا- تک قطبی شدن بازار مشکلاتی را برای مصرف کننده ایجاد میکند و میتواند زمینه بروز سوءاستفادههایی را فراهم کند.
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی
نمایندگی انحصاری در بازار گوشی موبایل معنا ندارد
تکقطبی شدن بازار به ضرر خریدار است
خبرگزاری فارس , 18 بهمن 1394 ساعت 13:48
ایتنا- تک قطبی شدن بازار مشکلاتی را برای مصرف کننده ایجاد میکند و میتواند زمینه بروز سوءاستفادههایی را فراهم کند.
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی گفت: مخالف نمایندگی انحصاری برندی در بازار موبایل هستیم و حتی اگر شرکت مادر به یک شرکت ایرانی نمایندگی انحصاری داده باشد، قانون با احراز شرایطی اجازه فعالیت به دیگر بازیگران را نیز میدهد.
به گزارش ایتنا از فارس، غلامحسین کریمی رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی اظهارداشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه مخالف نمایندگی انحصاری در ایران هستند.
وی گفت: تجربه نشان داده با حضور چندین شرکت نمایندگی خدمات مطلوبتری به مصرف کننده ارائه خواهد شد همچنان که در سالهای گذشته که برند نوکیا برند پر مصرفی در بازار موبایل ایران بود اما با حضور چندین نمایندگی فعال وضعیت خدمات این کالا در کشور علیرغم تعداد زیاد مصرفکنندگان مطلوب بود.
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی اضافه کرد: تک قطبی شدن بازار مشکلاتی را برای مصرف کننده ایجاد میکند و میتواند زمینه بروز سوءاسستفادههایی را فراهم کند.
کریمی توضیح داد: اگر شرکت مادر به یک شرکت ایرانی نمایندگی انحصاری کالا و خدمات خود را ارائه کند قانون راه را برای ورود دیگر بازیگران نیز باز گذاشته است و در صورتی که وارد کننده دیگری صلاحیت فروش و ارائه خدمات خود را اثبات کند مجاز به فعالیت خواهد بود.
کد مطلب: 40982
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40982/نمایندگی-انحصاری-بازار-گوشی-موبایل-معنا-ندارد