ایتنا،رئیس پلیس فتا: به دنبال افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پروندهها هستیم.
رئیس پلیس فتا ناجا خبر داد
حملات سایبری علت 18 درصد تماسها با فتا
خبرگزاری ايسنا , 24 بهمن 1394 ساعت 13:06
ایتنا،رئیس پلیس فتا: به دنبال افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پروندهها هستیم.
رئیس پلیس فتا ناجا از افزایش روند ارائه گزارشات مردمی به مرکز امداد و فوریتهای پلیس فتا در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پروندهها یکی از مهمترین مطالبات پلیس در فضای مجازی محسوب میشود.
به گزارش ایتنا از ایسنا، سردار هادیانفر با اشاره به اینکه مرکز امداد و فوریتهای پلیس سایبری کشور یکی از آسانترین روشهای برقراری ارتباط مردم با این پلیس است، اظهار کرد: افسران حاضر در این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمترسانی و ارائه مشاوره به مردم هستند و در صورت نیاز به شکایتهای مردمی نیز رسیدگی لازم را میکنند، شهروندان میتوانند ضمن تماس با تلفن گویای ناجا به شماره ۸۱۸۱۸ و با انتخاب عدد ۶، مشکلات سایبری خود را با این پلیس در میان بگذارند.
وی با اشاره به اینکه پروندههای تشکیل شده از طریق تماسهای مردمی به ادارات و بخشهای مربوطه در حوزههای پیشگیری و عملیاتی فتا ارجاع داده میشود، ادامه داد: از مجموع آمار چتهای صورت گرفته با مرکز فوریتها ۹۰ درصد مربوط به دریافت گزارشات، ارائه راهنمایی به شهروندان، ۸ درصد تشکیل پرونده و ارجاع به واحدهای تخصصی و ۲ درصد مربوط به شکایت از روند تشکیل پروندهها است.
رئیس پلیس فتا ناجا تصریح کرد: در مجموع تماسها، تاکنون ۴۵ درصد در زمینه کلاهبرداری، ۱۸ درصد در زمینه حملات سایبری، ۲۰ درصد در زمینه مزاحمتهای برخط و نهایتاً ۱۷ درصد در زمینه برداشتهای غیرمجاز بوده و پاسخگویی صورت گرفته است، یقینا با رضایتمندی ایجاد شده در بین مردم این آمارها سیر صعودی به خود خواهند گرفت و مراجعه مردم برای پیگیری امور خود از این طریق افزایش پیدا خواهد کرد.
سردار هادیانفر با بیان اینکه پلیس فتا به چهار عامل پیشبینیپذیری، دقت، سرعت و امنیت در رسیدگی به پرونده توجه ویژه دارد، خاطرنشان کرد: ما به دنبال افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پروندهها هستیم تا زمان کشف به وقوع را به حداقل ممکن برسانیم.
وی ادامه داد: هماکنون تلاشها جهت رسیدن به استانداردهای پلیس کشورهای توسعه یافته و افزایش امنیت مردم در اولویت ما قرار گرفته است؛ امیدواریم که این مهم در آینده نزدیک بیش از گذشته محقق شود.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا زمینهساز اعتماد بخشی میان مردم و پلیس شده است، اظهار کرد: مردم به عنوان سرمایههای هر کشور نیازمند امنیت در ابعاد مختلف هستند؛ بر همین اساس برقراری ارتباط میان پلیس فتا و مردم بدون هیچ واسطهای زمینهساز افزایش ضریب امنیت خواهد بود و همین موضوع باعث خواهد شد مردم بتوانند برخی از لایههای پنهان جرائم را در اختیار پلیس قرار دهند.
وی ادامه داد: جرائم در محیط سایبر با جرائمی که در فضای عمومی جامعه رخ میدهد دارای شکل و نمایی متفاوت است؛ بر همین اساس رویکرد پلیس نیز در این زمینه باید متفاوت باشد و از تمام ظرفیتها برای شناسایی و برخورد با عوامل بروز جرم استفاده کند.
این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: البته تمام تلاشها در راستای پیشگیری از وقوع جرائم است و این امر تنها با کمک مردم محقق میشود؛ ما در پلیس فتا علاقهمند به تشکیل پرونده قضائی نیستیم و بیشتر به دنبال اطلاعرسانی، آگاهسازی و پیشگیری در جهت کاهش پروندهها هستیم.
سردار هادیانفر با اشاره به اینکه در امر اطلاعرسانی و آموزش متناسب با پیشرفتهای فضای مجازی و پیشگیری از وقوع جرائم اقدامات مثمرثمری انجام شده است، بیان داشت: هر کاربر به طور منظم در طول ماه با نصب فایروال، آنتی ویروس و تغییر رمز کاربری و رمز خود میتوانند از امنیت مناسبی برخوردار باشند و دست هکرها و مجرمان را از سامانه خود کوتاه کنند.
براساس گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه در عرصه فضای مجازی امنیت ملی مرهون تلاش همه کاربران و مردم در تولید ایمنی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آیندهای نزدیک با فراگیر شدن آموزش، نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق سایبری در سطح جامعه و پیوند بیشتر پلیس با مردم امنیت در فضای مجازی به مرز مطلوبتری نزدیک شود و در این راستا عرصه بر فعالیت بیگانگان و مجرمان بیش از گذشته در فضای سایبر تنگتر شود.
کد مطلب: 41156
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41156/حملات-سایبری-علت-18-درصد-تماس-ها-فتا