ایتنا- شبکههای اجتماعی خارجی علاوه بر ذائقه شناسی که انجام میدهند، به فعالیتهای اقتصادی ما جهت میدهند.
آمار اقتصادی به روایت دبیر شورایعالی فضای مجازی
فیروز آبادی: دشمن به دنبال بازار ۱۶ هزار میلیارد تومانی ICT ایران است
خبرگزاری فارس , 25 بهمن 1394 ساعت 11:40
ایتنا- شبکههای اجتماعی خارجی علاوه بر ذائقه شناسی که انجام میدهند، به فعالیتهای اقتصادی ما جهت میدهند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: زمانی که وایبر فیلتر شد، مردم به به سراغ تلگرام رفتند و اگر تلگرام نیز فیلتر شود، به شبکه دیگری نقل مکان میکنند، بنابراین فیلترینگ شبکههای اجتماعی پاسخگو نیست.
به گزارش ایتنا از فارس، ابوالحسن فیروزآبادی افزود: معتقد نیستم که همه شبکهها باید فیلتر شود. وی ادامه داد: در مورد وایبر دیدیم که مردم به تلگرام کوچ کردند و اکنون اگر تلگرام هم فیلتر شود، مردم به علت نیازهایی که دارند به شبکه دیگری میروند.
دبیر شورایعالی فضای مجازی تاکید کرد: شبکههای اجتماعی خارجی علاوه بر ذائقه شناسی که انجام میدهند، به فعالیتهای اقتصادی ما جهت میدهند و دشمن میتواند اقتصاد ما را از این طریق تحت تاثیر قرار دهد، به همین علت باید شبکههای داخلی را گسترش دهیم و از آنها حمایت کنیم.
وی تاکید کرد: البته نباید تمام آن سختگیریهایی که نمیتوانیم در شبکههای اجتماعی خارجی داشته باشیم، بر شبکههای داخلی اعمال کنیم.
فیروزآبادی با تاکید بر اینکه در تلگرام محتواهای غیراخلاقی نیز وجود دارد، گفت: امیدواریم که بتوانیم با اجرای فیلترینگ هوشمند، جلوی این محتواها را بگیریم.
وی گفت: شبکههای اجتماعی داخلی ما باید آپشنهای زیادی داشته باشند تا مردم از آنها استقبال کنند.
دبیر شورایعالی فضای مجازی گفت: ۵۳ درصد جمعیت تهران بیش از نیم ساعت در روز با فضای مجازی سروکار دارند و ما باید برای آنها تولید محتوا کرده تا بچههایمان در محیطی مذهبی و ملی رشد کنند.
فیروزآبادی افزود: من معتقدم که فضای مجازی، مَجاز نیست و با قدرتی بیش از فضای حقیقی ادامه حیات میدهد.
وی ادامه داد: در این فضا واژههای دیپلماسی نرم، جنگ نرم و ... زائیده شده و چنانچه مشاهده میکنیم در حوزههای مختلف کارکردهای سریعی نیز دارد.
دبیر شورایعالی فضای مجازی تاکید کرد: به عنوان جبهه طرفداران انقلاب اسلامیباید به بحث قدرت در فضای مجازی توجه کنیم و پیرامون دو نکته، یعنی قدرت حداقلی یا حداکثری فعالیت کنیم.
فیروزآبادی با تشریح صدای رسای انقلاب اسلامی در ابتدای انقلاب گفت: آن قدر این صدا رسا بود که دشمن ۱۰ فرستنده ۵۰۰ کیلوواتی که ما خریداری کرده بودیم را به عراق داد تا به ازای هر رادیویی که ما داشتیم، دهها سیگنال و رادیو پخش کند.
وی تاکید کرد: باید با حضور فعال، فضا را به مانند همان ابتدای انقلاب کنیم تا صدای انقلابمان بلند شود.
دبیر شورایعالی فضای مجازی با ابراز تاسف از ورود دیرهنگام به فضای مجازی، گفت: در این فضا تنها هستیم چراکه دیر و انفعالی شروع کردیم، بیشتر پیرو و واردکننده بودیم و حتی وقتی تحت فشار قرار گرفتیم، راه عقلانی دیگری به جز فیلترینگ به ذهنمان نرسید.
فیروزآبادی در مورد فعالیت شبکههای اجتماعی یادآور شد: در جمع شما نمیخواهم از توطئهها بگویم، بلکه تنها به بازار اقتصادی بزرگی که شبکههای اجتماعی برای دشمن فراهم کرده، اشاره میکنم.
وی بازار ایران را در عرصه شبکههای اجتماعی یک گذر ۵ هزار میلیاردی خواند و گفت: در ایران اکنون هزینه تبلیغات در رسانههای جمعی زیر ۱۵۰۰ میلیارد تومان است؛ به عقیده من تلگرام بزرگترین مضراتی که دارد، ذائقهشناسی دشمن از مردم ما است.
دبیر شورایعالی فضای مجازی گفت: وقتی مردم اپلیکیشهای مختلف را دانلود میکنند، دشمن در کنار اینکه بدون اجازه ترافیک تهران را رصد میکند، ذائقه آنها را نیز متوجه میشود.
فیروزآبادی افزود: در سال حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان درآمد اپراتورها میشود. فعالان فضای مجازی این اپراتورها را به پایپ تشبیه میکنند و میگویند هرچقدر که پول اپراتور بشود، همان مقدار باید از طریق شبکههای مجازی و تبادل محتوا به دست بیاید.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال به دست آوردن این فضای ۱۶ هزار میلیاردی است، گفت: ما نباید بگذاریم تبلیغات ما توسط گوگل و تلگرام انجام شود و ما باید تولید محتوای داخلی داشته باشیم.
دبیر شورایعالی فضای مجازی به آخرین آمار گرفته شده از میزان مصرف مردم تهران از فضای مجازی، گفت: ۵۳ درصد جمعیت تهران بیش از نیم ساعت در روز با فضای مجازی سروکار دارند و ما باید برای آنها تولید محتوا کرده تا بچههایمان در محیطی مذهبی و ملی رشد کنند.
فیروزآبادی با تاکید بر اینکه قدرت سایبری امروزه در دفاع نقش مهمی ایفا میکند، گفت: در آسیبشناسی فضای مجازی به عنوان یک خواسته فراگیر، افزایش سواد رسانهای را داریم و شاخصه قدرت ملی ما در فضای مجازی همین سواد فضای مجازی به شمار میرود.
وی با انتقاد از میزان تعرفهها در کشور و نامناسب خواندن آنها، گفت: نمیخواهیم این موضوعات رسانهای شود، اما با وزارت ارتباطات در حال بررسی هستیم تا شبکهای ایجاد کنیم که به طور مثال نتفلیکس هر وقت اراده کرد، نتواند به آن وارد شود.
دبیر شورایعالی فضای مجازی بازار بازیهای رایانهای را، بازاری ۸۰ میلیاردی عنوان کرد و گفت: سهم ایران ۸۷۰ میلیون دلار است، در حوزه تصویر نیز ترافیک ما و کشورهای عربی بسیار کمتر از کشورهای غربی است که اکنون تصویر، ۸۰ درصد ترافیک آنها را تشکیل میدهد.
فیروزآبادی با بیان اینکه شبکهای مانند نتفلیکس دارای ۱۰۰ هزار فیلم است، گفت: ما دچار عقبافتادگی هستیم و بعد از اینکه کارهای زیرساختی را انجام دادیم، باید آن قدر محتوا تولید کرده باشیم که تفاوتی میان ما و نتفلیکس نباشد.
وی ادامه داد: اکنون ما ۴ هزار فیلم داریم و در شرایط فعلی اگر صداوسیمای ما و نتفلیکس بخواهند هم زمان برنامه ارائه کنند، تفاوتی میان آنها وجود ندارد.
کد مطلب: 41184
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/41184/فیروز-آبادی-دشمن-دنبال-بازار-۱۶-هزار-میلیارد-تومانی-ict-ایران