ایتنا- واعظی: هنوز درصد نهایی کاهش قیمت اینترنت به دست نیامده است اما به طور قطع، این کاهش، کمتر از ۱۵ درصد نخواهد بود.
وزارت ارتباطات طی دو سال اخیر بر موضوع کاهش قیمت اینترنت بارها تاکید کرده است، و در همین راستا سال گذشته نرخ پهنایباند را برای مصرف کننده ۲۰ درصد کاهش داد که البته این کاهش قیمت، برای کاربران خانگی محسوس نبود.
در این زمینه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بار دیگر از تصمیم برای ارزان شدن قیمت اینترنت در کشور خبر داده و گفت: تا پایان اردیبهشت قیمت جدید اینترنت اعلام میشود. این کاهش قیمت بیش از ۱۵ درصد است.
به گزارش ایتنا از مهر، محمود واعظی در مورد برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش قیمت اینترنت مصرفی کاربران در کشور، گفت: از اواخر سال ۹۴ کمیتهای با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای بررسی قیمت اینترنت و نحوه کاهش آن، تشکیل شده است و تمامی تلاش این است که مکانیزمی درنظر گرفته شود تا تعرفه اینترنت کاهش یابد.
وی با بیان اینکه اوایل اردیبهشت ماه این کمیته، نتیجه بررسی و پیشنهاد خود را برای کاهش تعرفه اینترنت اعلام خواهد کرد ادامه داد: پیشبینی میکنیم که نتیجه نهایی برای کاهش قیمت اینترنت تا پایان اردیبهشت ماه اعلام شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: هنوز درصد نهایی کاهش قیمت اینترنت به دست نیامده است اما به طور قطع، این کاهش، کمتر از ۱۵ درصد نخواهد بود.
واعظی با بیان روند افزایش مصرف اینترنت از سوی کاربران در کشور، گفت: پیش از این نیز قیمت اینترنت را ۲۰ درصد کاهش دادیم اما به دلیل استفاده زیاد مردم از اینترنت، این تغییر قیمت محسوس نبود.
وی با بیان اینکه در دو سال اخیر میزان و نحوه استفاده از اینترنت افزایش یافته، گفت: تا پیش از این امکان دانلود عکس، صدا و فیلم برای کاربران کمتر بود اما هماکنون آمار دانلود محتوای چندرسانهای توسط کاربران افزایش یافته که هر یک از اینها، معادل چندین هزار صفحه متن محسوب میشود. این موضوع سبب شده کاربران فکر کنند که اینترنت گران شده اما به هیچ وجه اینطور نیست و طی دو سال قبل، اینترنت، کاهش قیمت داشته است.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: کاهش قیمت اینترنت را برای پهنایباند اینترنت و کل اینترنت مصرفی کاربران درنظر گرفتهایم و در صورت اجرای این طرح، به طور قطع کاربران اینترنت موبایل نیز متوجه این تغییر قیمت خواهند شد.
این کاهش هم مثل قبل به کاربر نهایی نمیرسه و فقط به نفع شرکت ها تموم میشه، مگر این که دولت از شرکت ها تضمین بگیره که این کاهش قیمت برای کاربر نهایی اعمال میشه و روی عملکردشون نظارت کنند.