۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۶
مدیر عامل همراه اول پاسخ داد

امسال هزینه‌های موبایل تغییر می‌کند؟

ایتنا- صدوقی: در حال حاضر عددی به رگولاتور پیشنهاد نکرده‌ایم، اما در خصوص متعادل‌کردن هزینه‌ها بحث‌هایی داریم.
امسال هزینه‌های موبایل تغییر می‌کند؟


مدیر‌عامل شرکت ارتباطات سیار از تلاش این شرکت برای اصلاح هزینه‌های خدمات در سال جاری خبر داد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، وحید صدوقی ظهر امروز در حاشیه مجمع عمومی سالیانه شرکت همراه اول در جمع خبرنگاران حاضر شده و در پاسخ به سوال درباره برنامه این شرکت برای تغییر تعرفه‌ها در سال جدید اظهار کرد: به دنبال اصلاح هزینه‌های خدماتی هستیم، چراکه مقایسه نرخ خدمات اپراتوری در ایران با سایر اپراتورهای جهانی چندان همخوانی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که اکنون پیشنهاد اپراتور در زمینه‌ اصلاح هزینه‌ها از چه قراراست و آیا قیمتی برای تغییر تعرفه در بخش‌های مکالمه، پیامک و یا اینترنت همراه پیشنهاد شده است، گفت: در حال حاضر عددی به رگولاتور پیشنهاد نکرده‌ایم، اما در خصوص متعادل‌کردن هزینه‌ها بحث‌هایی داریم، در این میان اگر هزینه‌های ما تعدیل شود ما می‌توانیم بحث تغییر تعرفه را پیگیری نکنیم، اما اگر هزینه‌ها درهمین حد باقی بماند نیاز به تغییر در تعرفه‌ها وجود خواهد داشت.

زیرساخت‌های لازم برای اجرای ترابردپذیری آماده نیست
مدیر‌عامل شرکت ارتباطات سیار در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح ترابرد‌پذیری شماره‌ها از اردیبهشت‌ماه امسال اشاره کرد و در پاسخ به این سوال که آیا همراه اول درخواستی مبنی بر به تعویق افتادن این سرویس مطرح کرده، توضیح داد: ما در این زمینه درخواستی مبنی بر به تعویق افتادن اجرای این طرح نداریم، چراکه در گذشته با سرمایه‌گذاری‌های متعدد سعی کرده‌ایم زیرساخت‌های خود را مهیا کنیم، البته نمی‌گویم در این زمینه نگرانی نداریم، اما به هر صورت در برنامه‌اش این طرح امسال اجرا شود و ما در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌ایم و باورمان این است که با اجرای ترابرد‌پذیری شماره‌ها شرایط خوبی برای مشترکان ایجاد می‌شود.

صدوقی ادامه داد: البته با این وجود شاید زیرساخت‌های فعلی برای راه‌اندازی این سرویس مهیا نباشد و برای این طرح لازم باشد مدت‌زمانی صرف فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم شود.

وی در خصوص قیمت پیشنهادی اپراتور اول برای هر‌بار جابه‌جایی مشترکان در شبکه اپراتورهای مختلف توضیح داد: کمیسیون فنی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در حال بررسی بر روی قیمت این خدمات است و در مقطع فعلی نمی‌توان قیمتی برای ارائه این خدمات ارائه کرد.

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر فعالیت اپراتورها
مدیر‌عامل اپراتور اول ارتباطی کشور در خصوص تاثیر فعالیت شبکه‌های اجتماعی بر درآمدزایی اپراتورها نیز متذکر شد: در حال حاضر شبکه‌های OTT در کل دنیا با محدودیت‌هایی مواجه شده‌اند و حتی در اتحادیه اروپا که این شبکه‌ها دارای آزادی عمل بودند از سال گذشته محدودیت‌هایی اعمال شده است.

صدوقی ادامه داد: اکنون یک اپراتور به ازای ارسال یک پیامک ۵۱ درصد مبلغ دریافتی را به حساب دولت واریز می‌کند در حالی که این شبکه‌ها بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به فعالیت می‌پردازند و این شرایط عادلانه نیست و در فضای رقابتی چندان به نفع اپراتور محسوب نمی‌شود برهمین اساس اگر بتوان مجوزهایی صادر کرد تا اپراتورها هم بتوانند شبکه‌های اجتماعی خاص خود را ایجاد کنند، می‌توان امید به شرایط بهتری داشت.

داستان پیامک‌های ارزش افزوده
مدیر‌عامل شرکت ارتباطات سیار در پاسخ به سوال دیگری در خصوص گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در ارتباط با پیامک‌های ارزش افزوده اظهار کرد: در این گزارش به طور رسمی نامی از اپراتوری برده نشده و در صورتی که در این خصوص نامی از ما برده شود آمادگی پاسخگویی را خواهیم داشت اکنون نیز از سامانه‌های ۹۹۹۰ و همچنین ۱۹۵ مشترکان می‌توانند مشکلات خود را اعلام کنند، اما تاکنون گزارشی از سوی کمیسیون اصل ۹۰ نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که آمادن برخی عناوین مانند درآمد دولت، سرویس ارزش افزوده و یا مالیات بر ارزش افزوده در قبض‌ها سوالاتی برای مشترکان ایجاد کرده در سال جاری این عناوین را تغییر خواهیم داد تا مشکل کمتری برای مشترکان ایجاد شود.

ورود به بورس باعث شفافیت می‌شود

صدوقی در ادامه‌ صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم ورود ایرانسل به بورس و ارائه نشدن سهام آن در بورس اظهار کرد: شاید بهتر این باشد ما در این زمینه اظهارنظری نداشته باشیم اما در نهایت بورس را می‌توانیم به یک اتاق شیشه‌ای تشبیه کرد و قطعا کار در اتاق شیشه‌ای راحت نیست و این‌که سه ماه یک‌بار گزارش‌های مختلف ارائه شود، امر دشواری است با این وجود ورود به بورس باعث شفاف‌سازی‌ اعداد و ارقام مالی شرکت‌ها خواهد شد.

اختلاف‌نظر با وزارت ارتباطات
مدیر‌عامل شرکت ارتباطات سیار در بخش دیگری از صحبت‌های خود هم به پاسخگویی در خصوص اختلاف‌نظر میان وزارت ارتباطات و شرکت همراه اول پرداخت و گفت: در سال ۱۳۸۸ شرکت ارتباطات سیار زیرمجموعه دولت محسوب می‌شد، اما برای واگذاری پروانه آن حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که این رقم طی سال‌های بعد پرداخت شد، اما اکنون وزارت ارتباطات اینگونه اعلام می‌کند لازم است درباره‌ این رقم تجدید‌نظر شود که به هرحال این موضوع در مراجع داوری در حال پیگیری است.
کد مطلب: 42426
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ