۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۱

خداحافظی مایکروسافت با برند نوکیا

فاکسکان مالک جدید برند تاریخی با موج جدید بیکاری
ایتنا - مایکروسافت بعد از فروش مایوس‌کننده 15 میلیون گوشی، تصمیم به بستن واحد موبایل خود با برند نوکیا را گرفته و ظاهرا خریدار نیز کسی جز کمپانی تایوانی فاکسکان نیست.
خداحافظی مایکروسافت با برند نوکیا


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، بر اساس قرارداد منعقده خرید Nokia devices and Services در سال ۲۰۱۴ ، مایکروسافت مالک معنوی نام و برند نوکیا تا سال ۲۰۲۴ است و می‌تواند این نام را به هر کس دیگری بفروشد.


به همین دلیل منابع آگاه چینی اعلام کردند که مایکروسافت که از بخش موبایل نوکیا راضی نیست تصمیم گرفته است تا آن را بفروشد.

البته لازم به ذکر است که سرفیس‌فون، گوشی جدیدی که قرار است بیاید، متعلق به واحد موسوم به Microsoft Mobile است و خواهد بود. این واحد در واقع تولید‌کننده گوشی‌های لومیا است که همچنان در اختیار مایکروسافت خواهد بود و بدلیل ادغام لومیا در مایکروسافت موبایل، قرار است ۵۰ درصد از کارمندان و تکنسین‌ها نیز از کار بی‌کار شوند.

جالب اینجاست که مایکروسافت از بابت فروش حق امتیاز اختراعات اندرویدی متعلق به خود بیشتر از گوشی‌های ویندوزی درآمد کسب کرده است و از سوی دیگر موفقیت‌های بخش تبلت سرفیس و تیم سازندگان به رهبری «پانوس پانای» باعث شده تا مدیریت ارشد تصمیم بگیرد تا آینده طراحی بخش موبایل خود را به آن‌ها بسپارد.

از زمان پیوستن نوکیا به مایکروسافت تاکنون ۱۸ هزار نفر بی‌کار شده‌اند و باید منتظر بیکاری نیمی دیگر از کارمندان بخش فروخته شده نیز باشیم.
کد مطلب: 42949
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ