ایتنا- علیاصغر عمیدیان: تشعشعات آنتنهای BTS درکشور، پایینتر از حد استاندارد است.
نتایج به دست آمده از اندازهگیری تشعشعات آنتنهای موبایل از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات از افزایش تشعشع ۶۱ مورد سایت BTS تلفن همراه نسبت به سایر آنتنهای فعال مخابراتی، حکایت دارد.
به گزارش ایتنا از مهر، علیاصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد فعالیتهای صورت گرفته رگولاتوری در حوزه مهار تشعشعات و پارازیتهای مخابراتی، از کاهش شکایات مردمی نسبت به تشعشعات مخابراتی و برنامههای مدنظر برای به حداقل رساندن آن خبر داد و گفت: تشعشعات آنتنهای BTS درکشور، پایینتر از حد استاندارد است.
وی در مورد گزارش عملکرد بررسی تشعشعات در سال ۹۴ گفت: با توجه به نتایج اندازهگیریهای انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران در سال جاری، هیچ موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتنهای فعال مخابراتی در سطح کشور گزارش نشده و نتایج تمامی اندازهگیریها پایینتر از حد مجاز بودهاند.
وی ادامه داد: با وجود نتایج اندازهگیریها و کمتر از حد مجاز بودن تشعشعات آنتنها، در ۶۱ مورد بررسی سایت BTS، نتایج به دست آمده نسبت به نتایج اندازهگیری دیگر سایتها بالاتر بود که با هماهنگی اپراتورهای مربوطه موضوع جهت بهینه کردن شرایط دکل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
با توجه به لزوم یکسان بودن تشعشعات همه آنتنها، اقدامات لازم برای این ۶۱ مورد دکل صورت گرفته و به شکل مقتضی بهینهسازی لازم و رسیدن به میزان سایر موارد صورت گرفت.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه آمار شکایات دریافتی این معاونت در حوزه تشعشعات از ابتدای سال تاکنون ۲۴۷ مورد بوده است گفت: این آمارها نتیجه راهاندازی سامانه ثبت شکایات مردمی ۱۹۵ در مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات برای طرح شکایات و درخواستهای مشترکان و کاربران در زمینههای مختلف خدمات ارتباطی و مخابراتی است.
وی افزود: مقایسه میزان شکایت سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ نشان میدهد که تعداد شکایات مردمی برغم افزایش کاربران، مشترکان و همچنین میزان خدمات قابل ارائه به آنها، کاهش یافته است که دسترسی آسان مردم به منظور طرح شکایات، اطلاعرسانی مناسب از طریق رسانههای جمعی، پاسخگویی به موقع و صادقانه به متقاضیان و به دنبال آن افزایش اعتماد عمومی به نتایج ارائه شده است.
عمیدیان با بیان کاهش ۳۷ درصدی شکایات مردمی در حوزه تشعشعات خاطرنشان کرد: مطابق آمار ثبت شده، شکایت از شرکتهای خدمات ارتباطی و اپراتورها و سایر شکایات حوزه تشعشعات بررسی و به همه آنها پاسخگویی لازم ارائه شد.
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: به منظور نظارت هر چه بهتر بر تشعشعات آنتنها و فرهنگسازی در این خصوص، علاوه بر مواردی از قبیل شناسنامهدار کردن دکلها، خرید، نصب، راهاندازی و پشتیبانی شبکههای میدان امواج الکترومغناطیسی و اندازهگیری ماهانه و مداوم میزان تشعشعات تا حد مجاز آن در ۱۰ نقطه از کلانشهرهای کشور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفت.
...عمیدیان با بیان کاهش ۳۷ درصدی شکایات مردمی در حوزه تشعشعات ....
دوست عزیز مردم با کدام ابزار میزان تشعشعات را اندازه گیری کنند ؟ مگر تشعشات قابل روئیت است؟ مردم نه امکانات تشعشع سنجی دارند و نه از مضرات آن مطلع هستند.
بدون شک این مسئولیت خطیر بر عهده شما و امثال شما می باشد . فقط امیدواریم در این موارد نهایت دلسوزی و وجدان کاری اعمال شود.
دوست عزیز مردم با کدام ابزار میزان تشعشعات را اندازه گیری کنند ؟ مگر تشعشات قابل روئیت است؟ مردم نه امکانات تشعشع سنجی دارند و نه از مضرات آن مطلع هستند.
بدون شک این مسئولیت خطیر بر عهده شما و امثال شما می باشد . فقط امیدواریم در این موارد نهایت دلسوزی و وجدان کاری اعمال شود.