علياصغر هلالي، مديرعامل شركت نرمافزاري آرشامكوشا در گفتوگو با ايلنا با بيان اين مطلب اظهارداشت: فلسفه وجودي برپايي نمايشگاههايي مانند الكامپ ارائه توانمنديهاي شركتها در قالب محصولات، خدمات و آشنايي با تكنولوژي روز و مدرن است. هلالي با بيان اين كه در سالهاي گذشته نمايشگاه الكامپ تبديل به نمايشگاه شركتهاي سختافزاري شده بود، يادآور شد: حضور شركتهاي نرمافزاري بعد از الكامپ دهم كمرنگتر شد كه شايد تنها دليل آن انتظار بيش از حد شركتها از طرح تكفا بود. وي توان مالي را از ديگر مشكلات شركتها براي حضور پر بارتر در نمايشگاه الكامپ عنوان و تصريح كرد: از الكامپ دهم به بعد، شركتهاي نرمافزاري افت چشمگيري داشتند. هلالي بازار نرمافزار كشور ما را متاثر از برنامههاي دولت دانست و يادآور شد: استفاده از نرمافزار در داخل كشور كاملا دولتي است، به نحوي كه با ورود طرح تكفا به سازمانهاي دولتي و شركتهايي كه ميخواستند تكفا را تجربه كنند، از استفاده نرمافزار بخش خصوصي تا حدي دور شدند و اين باعث افت بازار نرمافزار شد. مديرعامل شركت نرمافزاري آرشامكوشا، با بيان اين كه سختافزار بازار مردمي دارد، گفت: عموم جامعه از سختافزار استفاده ميكنند و اين باعث شده كه در هر نمايشگاه و بازاري، سختافزار پررنگتر از نرمافزار حضور پيدا كند. هلالي، نوآوري و ايجاد محصول جديد بر پايه تحقيق و توسعه را در صنعت نرمافزار كشور كمرنگ دانست و تاكيد كرد: بازار نرمافزار ايران براساس سفارشات دولتي شكل ميگيرد. وي، در خصوص حضور شركتهاي خارجي در نمايشگاه الكامپ گفت: شركتهاي خارجي با حضور در نمايشگاه الكامپ مخاطب و بازار پيدا ميكنند و محصولات خود را به عرضه ميگذارند، اما شركتهاي داخلي مخاطب خارجي ندارند و اين نمايشگاه باعث نميشود كه محصولات داخلي در بازار جهاني فروخته شود. هلالي با بيان اين كه الكامپ نمايشگاهي با مصارف داخلي است ، تصريح كرد: پيشرفت شركتهاي فناوري اطلاعات مستلزم حضور مستمر آن در تمامي نمايشگاههاي عمومي است. وي با اشاره به اين كه معدود شركتهاي نرمافزاري در ايران بدون حمايت دولت اقدام به صادرات بيش از 10 ميليون دلار ظرف دو سال گذشته كردهاند، يادآور شد: پتانسيل صادرات نرمافزار در كشور بالا است، به طوري كه طي دو سال گذشته صدور خدمات در زمينه نرمافزار بيش از صدور خدمات در زمينه پتروشيمي بود.