ایتنا - قرنها پیش تبلیغات تک هدفی بودند. یک کمپانی تبلیغات را ارائه میداد و عموم آن را دریافت میکردند.
سیستمهای تبلیغات اینترنتی چگونه عمل میکنند؟
20 شهريور 1395 ساعت 14:51
ایتنا - قرنها پیش تبلیغات تک هدفی بودند. یک کمپانی تبلیغات را ارائه میداد و عموم آن را دریافت میکردند.
قرنها پیش تبلیغات تک هدفی بودند. یک کمپانی تبلیغات را ارائه میداد و عموم آن را دریافت میکردند. هنوز هم اینگونه تبلیغات سنتی در رادیو، تلویزیون، بیلبوردها و غیره منتشر میشود. شخص تبلیغکننده اصولا میتواند ایدههای تقریبی در مورد اینکه چه تعداد از مردم تبلیغات را میبینند و میشنوند بدست آورد اما اطلاعات دقیقتر دور از دسترس است، اطلاعاتی در مورد اینکه چه تعداد از آنها واقعا آن را میبینند؟ چه تعداد از آنها به آن محصول یا آن تبلیغ علاقهمندند؟ آنها چند ساله هستند؟ اهل کجا اند؟ صدها سوال دیگر که میتواند به تبلیغکننده کمک کند تا بیننده را به مشتری تبدیل کند.
در رسانههای دیجیتالی، تبلیغات ابزار قوی را برای بدست آوردن اطلاعات در مورد آگهیهایی که باید در معرض دید افراد باشد، حاصل میکنند و یا که رسانههای دیجیتال تبلیغاتی قدرتمند جهت جاسوسی از شما به منظور فروش کالاهایی که شما تاکنون هرگز نخواستهاید آنها را بخرید، ترتیب میدهند.
اصولا، ابزار تبلیغ و رسانههای دیجیتال، تبلیغاتی متقابل دارند. اینگونه است که نتیجه موثرتر و هدف بازاریابی، سرمایهگذاری میشود. یک کمپین خوب بازاریابی به متخصصان خوبی که از توسعه، انتشار و نظارت اطلاعات کافی داشته باشند، نیاز دارد و اینکه تقریبا همیشه بازده مورد انتظار را دارند. به همین دلیل است که هزینه های تبلیغ در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۰ توسط eMarketer، ۶۷۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است.
در این جا ما به سفری سریع به بازاریابی دیجیتال میرویم تا که ببینید چگونه تحت تاثیر قرار خواهیم گرفت. ما خواهیم دید که بازاریابی دیجیتالی چگونه است و چگونه تکاملیافته است. و البته در اینجا نیز برخی از تاکتیکهای کمپانیهای تبلیغات را که برای مشتریهای سخت خود بهکار میگیرند، در اختیار شما قرار میدهیم.
مهرههای اصلی بازاریابی
بازاریابی ممکن است اینگونه بنظر آید که هر کس بخواهد چیزی به شما بفروشد. حالا از هر طریقی مثل انتشار، تبلیغات و یا آشناسازی.
هرکس ممکن است راهی را برای فریب دادن شما پیدا کند! زمانی که من در مورد بازاریابی مقالاتی را خواندم و شنیدم، حقیقتا با وجود پیچیدگیهایی که در بازاریابی دیجیتال وجود داشت، کاملا گیج شدم. بیایید این پیچیدگی با چند تعریف کوتاه کاهش دهیم:
تبلیغکننده یا همان (تجار) کار خود را شروع میکند. این کمپانی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی، نام تجاری خود، محصول و یا خدمات خود را ترویج میدهد. تبلیغکننده برای پیشرفت مبالغی را پرداخت میکند
سپس ممکن است یک آژانس تبلیغاتی به عنوان یک واسطه عمل کند. در خیلی موارد، تبلیغکننده دانش و تجربهای برای ایجاد کردن نداشته باشد و ممکن است به راهنمایی یک کمپین بازاریابی تاثیر گذار نیاز پیدا کند. در تبلیغات، خلاقیت و دانش رمز موفقیت است که آژانسهای تبلیغاتی هر دوی آن ها را ارائه میدهند. یک آژانس تبلیغاتی میتواند یک کمپین تبلیغاتی از برنامهریزی برای چاپ و انتشار گرفته تا فراتر از آن را مدیریت کند.
آخرین تکه از این پازل ناشر یا همان (آشناکننده)، فرد یا سازمانی است که که مکانی جهت تبلیغات روی پلتفرمهای دیجیتال دارد. به طور فزایندهای، ناشران بزرگ خدمات کامل را در تبلیغات ارائه میکنند و در واقع نقش اصلی را در تبلیغات ایفا میکند.
ممکن است تا به حال اسم شبکههای وابسته را شنیده باشید. شبکههای وابسته، فضاهای مجازی هستند که تبلیغکنندگان ناشران را در آن مییابند و بلعکس. تبلیغکنندگان ثبتنام میکنند، کمپین های خود را بارگذاری میکنند و مناسبترین برنامههای مربوط را انتخاب میکنند. ناشران هم، به نوبه خود، به یک شبکه از ارائهدهندگان تبلیغات متصل میشوند و تبلیغات را در فهرست خود نمایش میدهند.
کد مطلب: 45316
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45316/سیستم-های-تبلیغات-اینترنتی-چگونه-عمل-می-کنند