ایتنا - از قرار معلوم مایکروسافت از تلاش برای لومیا و سیستمعامل آن یعنی ویندوزفون خسته شده است.
به دنبال خبر تعویق ورود سرفیس فون از ۲۰۱۶ به ۲۰۱۸ فروشگاههای مایکروسافت گوشیهای لومیا را از ویترین خود جمع کردهاند.
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، فروشگاههای مایکروسافت در بوستون و آریزونا که پیشتر کانتر اختصاصی برای ویندوزفون داشتند، بدون لومیا شدهاند و ظاهراً پرسنل نیز اطلاعی دراینباره ندارند.
سایت ام.اس.پاور.یوزر در گزارشی از نبود گوشیهای ویندوزی در فروشگاههای مایکروسافت در آمریکا خبر داده است و به این نکته اشاره کرده که علیرغم کاهش قیمت پیاپی، مشتریان علاقهای به خرید نشان نمیدهند.
این در حالی است که فروشگاه مملو از سرفیس و سایر محصولات نرمافزاری و سختافزاری مایکروسافت است.
واقعیت این است که لومیا قطعاً در نزد مدیران مایکروسافت مُرده است چراکه واحد آن تعطیلشده و بخشی از نیروی فنی آن به بخش سرفیسفون هدایتشدهاند. اما سرفیسفون هم به حالت نیمه تعطیل درآمده است و ممکن است هرگز وارد بازار نشود.
بنابراین آنچه مدیران مایکروسافت به آن فکر میکنند نه مصرفکننده معمولی، بلکه کاربر بیزینس و انترپرایز است که برای آنها اهمیت دارد و دلیلی برای توسعه خط تولید لومیا ندیده و در عوض سرمایهگذاری روی فبلت HP Elite x3 توسط مایکروسافت بر همین اساس توجیه شده است. (بخشی از تیم سرفیس دست به همکاری با اچ.پی زدهاند)
نتیجه اینکه کلر کردن انبار با کاهشهای ۵۰ درصدی در بخش گوشیهای لومیا ضمن تأیید این تئوری، ثابت میکند که مایکروسافت علاقهای به مصرفکننده معمولی ندارد و ماه اکتبر که قرار است پی.سی همهکاره کاردینال را در کنار نسل جدید سرفیس پرو ۵ رونمایی کند، خبری از سرفیسفون و یا گوشیهای ویندوزی نخواهد بود و از هماینک باید رسماً مرگ ویندوزفون را تأیید کنیم.