ایتنا - همزمان با افول برخی از بازارهای سنتی که ورایزون در آنها حکمفرماست، غول تلکام مایل است با سرمایهگذاری در زمینه وسایل هوشمند متصل (از جمله کنتور آب، اتومبیلهای خودران، و پهبادها)، به رشد و گسترش پتانسیل خود بپردازد.
با توجه به تصاحب اخیر ورایزون، این شرکت از دکلهای مخابراتی به تیرهای چراغ برق در خیابانها روی آورده تا بتواند کسب و کار اینترنت اشیاء خود را تقویت کند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از toptechnews، شرکت ورایزون روز دوشنبه اعلام کرد که قرار است شرکت سهامی خاص Sensity را تصاحب کند. این شرکت، در لامپهای LED موجود در خیابان، حسگر نصب میکند تا بتوانند کارهایی همچون پایش ترافیک و تشخیص تهدیدات امنیتی را انجام دهند.
گفتنی است این تصاحب، آخرین خرید ورایزون برای تقویت واحد اینترنت اشیاء آن بهشمار میرود. این شرکت ماه گذشته برای تصاحب شرکت ارائهدهنده سرویس ردیابی کامیونها با نام Fleetmatics و نیز شرکت تازهکار Telogis که در زمینه ردیابی ناوگان فعالیت دارد، مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار هزینه کرده بود.
شرکت Sensity که در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده واقع است، شرکتی تازهکار است که از مهاجرت شهرداری به لامپهای کممصرف LED کمال استفاده را کرده است تا دست به ایجاد شبکههایی محلی از حسگرهای هوشمند بزند. این شرکت نوپا، سال گذشته مبلغ ۷۴ میلیون دلار جذب سرمایه داشت و از حامیان آن، میتوان به شرکت جنرالالکتریک، سیسکو و Simon Property Group اشاره کرد.
هیو مارتین (مدیرعامل Sensity) در این مورد گفته است: «با پیوستن به ورایزون، ما مشتاق هستیم سیستمهای متصل اینترنت اشیاء را در مقیاس گستردهای عرضه کنیم و روش انجام عملیات شهرها و جوامع در سرتاسر جهان را متحول نماییم.»
ورایزون درصدد یافتن زمینههای جدیدی است تا با استفاده از آنها بتواند فعالیت خود را که در حال حاضر ۱۳۲ میلیارد دلار درآمد دارد، تقویت نماید؛ چرا که کسبوکار سنتی تلفن سیمی در حال افول است و در حوزه بیسیم نیز رشد زیادی مشاهده نمیشود.