عذرخواهی فیسبوک به علت اغراق در آمار ترافیک ویدئویی
ایتنا - فیسبوک به دلیل اغراق در آمار ترافیک ویدیویی در این شبکه اجتماعی عذرخواهی کرد.
فیسبوک که این روزها تلاش دارد کاربران حقیقی و حقوقی را به شیوههای مختلف به استفاده از خدمات ویدئویی خود ترغیب کند، به علت اغراق در میزان استقبال از این خدمات و ارائه آمار غیردقیق مجبور به عذرخواهی شده است.
به گزارش ایتنا از فارس، این شرکت آمار ترافیک فایلهای ویدئویی موجود در این شبکه اجتماعی را بیش از میزان واقعی اعلام کرده بود. فیسبوک متوسط زمان صرفشده توسط کاربران برای مشاهده ویدئوهای مختلف را در اختیار آگهی دهندگان میگذارد. با توجه به محبوبیت بیشتر یوتیوب، فیسبوک میداند که برای پیشی گرفتن از این رقیب قدیمی کار دشواری پیش رو دارد.
در حالی که ارقام قبلی اعلام شده در این زمینه بسیار بزرگ و تا حدی تعجبآور بودند، سرانجام به اعتراف خود فیسبوک مشخص شد که آمار یادشده بهرهای از واقعیت نداشتهاند و غلو شده بودند.
بر اساس گزارش خود فیسبوک در صورتی که کاربری حتی سه ثانیه از یک ویدئو را مشاهده میکرد، در زمره کاربران آن ویدئو محسوب میشد. این در صورتی است که نمیتوان چنین افرادی را کاربر واقعی تبلیغات پخش شده دانست. از همین رو آمار فیسبوک به دور از واقعیت بوده است.
این شرکت میگوید در تلاش برای انجام اقدامات ضروری به منظور برطرف کردن این مشکل است. علاوه بر این اگهی دهندگان به علت ارائه چنین آماری هزینه اضافی در زمان فعال بودن تبلیغاتشان پرداخت نخواهند کرد.
فیسبوک همچنین قول داده که از این پس در زمینه ارائه آمار تبلیغاتی مربوط به مشاهده ویدئوهای خود رفتار شفافتری داشته باشد.