به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از techradar، لینکدین درنظر دارد به اعضای خود و بر اساس مواردی همچون شغل و مهارتهایی که دارند، دورههای آموزشی پیشنهاد کند. کاربران میتوانند در لینکدین از این دورهها بهرهمند شوند و سپس دورههای تکمیل شده را به مهارتهای جدید در پروفایل خود بیافزایند.
گفتنی است این نخستینباری است که کتابخانه لیندا که شامل دورههای آموزشی آنلاین است، راه خود را بهسوی خوراکهای خبری کاربری باز میکند. اما این بدان معنا نیست که لیندا موجودیت خود را از دست خواهد داد؛ بلکه بنا به گفته تانیا استپلز (یکی از مدیران ارشد محتوا و تولید در لینکدین که پس از تصاحب به این مجموعه پیوسته است)، این سایت «تا آینده قابلپیشبینی» وجود خواهد داشت.
جف واینر (مدیرعامل لینکدین) در هفته گذشته با اعلام این خبر در یک همایش مطبوعاتی، از چند محصول آتی این شرکت نیز خبر داد که در میان آنها میتوان به یک بات پیامرسان جدید اشاره کرد. گفته میشود این بات به کاربران کمک میکند تا به زمانبندی و ترتیب دادن جلسات خود بپردازند.
گفته میشود این بات، از اطلاعات موجود در تقویم کاربران استفاده کرده و از آنها برای یافتن زمان خالی برای تشکیل جلسات استفاده میکند و سپس بر مبنای مکان جلسات قبلی که کاربر با افراد داشته، جاهایی را هم برای برگزاری جلسات جدید پیشنهاد میدهد.
گفتنی است این نخستین بات پیامرسان لینکدین است و با توجه به اینکه این شرکت شهرت چندانی در محصولات پیامرسانی پیشرفته ندارد، چندان جای تعجب نیست. در واقع لینکدین تنها یک سال است که برنامه پیامرسان متنی خود را معرفی کرد.
اما واینر میگوید قرار نیست لینکدین بهخاطر ساختن بات، دست به تولید بات بزند؛ و البته با توجه به تصاحب اخیر این شرکت توسط مایکروسافت، فرصتهای بیشتری در خصوص باتها برای این شرکت وجود دارد.
واینر اظهار میدارد: «ما این عرصه با همکاری با مایکروسافت، کارهای جالبی انجام خواهید داد.» او میافزاید: «مایکروسافت سرمایهگذاریهای مهمی در رایانش پیامرسانی داشته و در این میان، باتها عناصر کلیدی هستند که به آنها جان میبخشند.»