ایتنا - تحقیقات، کاهش 32 درصدی فروش تبلت در نیمه دوم سال در برزیل نسبت به نیمه دوم سال پیش، و افزایش 3 درصدی آن نسبت به نیمه اول سال جاری را نشان میدهد.
بازار فروش تبلت در فصل دوم در برزیل ۳۲ درصد کاهش را نشان میدهد.
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، موسسه تحقیقاتی IDC در گزارشی نوشت حدود ۸۶۰ هزار تبلت در فصل دوم سال مالی جاری در برزیل به فروش رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۲ درصد کاهش داشته است، هرچند در مقایسه با فصل اول همین امسال ۳ درصد رشد فروش را نشان میدهد.
فصل دوم سال ۲۰۱۵ هزینه خرید یک تبلت برای کاربر برزیلی ۱۳۲ دلار بود که این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۱۳۶ دلار رسید و آی.دی.سی معتقد است که قیمت تبلت در برزیل ۱۷ درصد افزایشیافته است.
علاقه کاربران به خرید فبلت و محبوبیت گوشیهای زیر ۷ اینچی یکی از دلایل عمده افت فروش تبلت در این کشور عنوانشده است.
همچنین میتوان وضعیت بد اقتصادی مردم نیز به دلایل افت فروش اضافه کرد و به همین خاطر بازار تبلت در برزیل شکننده شده است.
کارشناسان آی.دی.سی معتقدند فصل سوم و چهارم که فصل فروش کریسمس و نیز روز بچهها است میتواند در افزایش موقتی فروش تأثیر داشته باشد چرا که برخی والدین نمیخواهند بچهها موبایل داشته باشند و ترجیحشان به خرید تبلت است.
IDC درمجموع فروش ۴ میلیون تبلت را در سال ۲۰۱۶ برای برزیل پیشبینی میکند که این رقم ۳۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۵ خواهد بود.