کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استقبال از ایران در نمایشگاه اینفوکام خاورمیانه

سايت خبری ايتنا , 14 مهر 1395 ساعت 14:14

ایتنا - طلایی: بحث سرمایه‌گذاری مشترک یکی از مهم‌ترین اهداف ما برای حضور یافتن شرکت‌ها در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های مشابه است.




بر اساس مذاکراتی که با مجریان نمایشگاه اینفوکام صورت گرفته، قرار است پاویون ایران در نمایشگاه تخصصی صوتی و تصویری اینفوکام برگزار شود.


به گزارش ایتنا نیراج جوزف دلال مدیر ارشد فروش نمایشگاه اینفوکام آفریقا و خاورمیانه در یک نشست خبری در رابطه با نمایشگاه اینفوکام خاورمیانه و آفریقا ۲۰۱۶ که قرار است ۱۶ تا ۱۸ آذر ماه سال جاری در محل نمایشگاهی مرکز تجارت جهانی دوبی برگزار شود، گفت: اینفوکام انجمن تجاری بین‌المللی در صنعت فناوری اطلاعات و محصولات صوت و تصویری است که در سال ۱۹۳۹ تاسیس شده و در حال حاضر دارای ۵ هزار عضو شامل تولیدکنندگان، مونتاژگران، مشاوران، برنامه‌نویسان، کاربران و مصرف کنندگان نهایی و صاحبان محصولات چندرسانه‌ای از ۱۲ کشور آمریکایی، اروپایی، آسیا، امریکای جنوب و روسیه می‌باشد.
وی کنترل کیفیت محصولات تولیدی و نظارت بر روی تولیدات طبق استانداردهای محصولات صوت و تصویری را از اهداف این انجمن دانست و گفت: این انجمن تنها انجمنی در دنیاست که آموزش CTS را انجام و برای متخصصان مدرک فناوری معتبر صادر می‌کند.

نیراج دلال با اشاره به فراگیر شدن سیستم‌های صوتی و تصویری در زندگی مردم گفت: این نمایشگاه فرصتی برای فعالان این بخش فراهم می‌کند تا با جدیدترین محصولات IT آشنا شوند و دانش خود را به‌روز کنند و در کنار آشنایی با ایده‌های جدید، شرکای تجاری برای برند خود انتخاب نمایند و با راهکارهای ارائه شده از سوی آنها به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کنند.
وی درادامه افزود: در نمایشگاه امسال که از ۱۶ تا ۱۸ آذرماه ( ۶ تا ۸ سپتامبر) در مرکز تجارت جهانی دوبی برگزار می شود، محصولات جدیدی در بخش پزشکی، حمل و نقل، آموزش و تبلیغات با آخرین فناوری‌های روز دنیا به بازدیدکنندگان معرفی خواهند شد.

مدیر ارشد فروش نمایشگاه اینفوکام آفریقا و خاورمیانه به ارزش ۳ میلیارد دلاری محصولات صوت و تصویری در بازار منطقه اشاره کرد و گفت: نرخ رشد ۱۴ درصدی محصولات صوتی و تصویری در مقایسه با محصولات IT که در سال ۲۰۱۴ تنها نیم درصد و در سال ۲۰۱۷ تنها ۲.۵ درصد تخمین زده شد؛ نشان دهنده پتانسیل بالای این صنعت می‌باشد.
وی درباره سمینارهای جانبی که در این نمایشگاه برگزار می‌شود، گفت: در نمایشگاه سه روزه امسال سه سمینار آموزش مربوط به محصولات صوتی و تصویری برای دانشجویان و دانشگاهیان، سمینار تخصصی در حوزه فناوری و جایگاه آن در محصولات صوت و تصویر و سمینار معرفی محصولات تولیدی به صورت رایگان برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

معرفی پتانسیل های صنعت صوت و تصویر ایران در نمایشگاه اینفوکام
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزارایران نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه اینفوکام هر سال همزمان با نمایشگاه جیتکس در دوبی برگذار می‌شد گفت: برگزار کنندگان این نمایشگاه به خاطر دو رویداد یکی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ و بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ و دیگری گردش‌های مالی منطقه خاورمیانه در حوزه صوت و تصویر که پروژه های عظیم آن حدود ۲۱۴ میلیارد دلار می‌باشد؛ تصمیم گرفتند این نمایشگاه را از نمایشگاه جیتکس جدا کنند.
وی در ادامه با اشاره به نقش IT در توسعه صنعت صوت و تصویر گفت: سال گذشته برای حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه جیتکس و برپایی همایش‌هایی با هدف معرفی پتانسیل‌های بخش ICT؛ همکاری را با مرکز تجارت جهانی دوبی شروع کردیم و همین همکاری باعث شد ما حلقه ارتباطی صنعتگران کشورمان با مجریان نمایشگاه باشیم و کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی ایران نیز آمادگی خود را برای این همکاری اعلام کرد.
طلایی با بیان اینکه اینفوکام یک تشکل غیرانتفاعی است و از این نام برای نمایشگاه نیز استفاده شده است، گفت: درآمد این تشکل از محل برگزاری نمایشگاه صوت و تصویری که هر سال در امریکا، آمستردام هلند، روسیه، هند و امسال برای اولین بار در منطقه خاورمیانه دوبی برگزار می‌شود، تامین می‌گردد و ۵ هزار عضو از سراسر جهان و برندهای معتبری مانند پاناسونیک، ال.جی و سامسونگ در آن حضور دارند.

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه سیاست ما تنها حضور شرکت‌ها به عنوان بازدیدکننده و خریدار از نمایشگاه‌های خارجی نیست گفت: بر اساس مذاکراتی که با مجریان نمایشگاه صورت گرفته، ورود ایران در نمایشگاه‌های حوزه فناوری اطلاعات با هدف معرفی پتانسیل‌های ایران در این صنعت بوده تا فضاهایی را به عنوان پاویون در اختیار شرکت کنندگان ایرانی قرار دهند تا محصولات تولیدی ایران به نمایش گذاشته شود و در نهایت برای سرمایه‌گذاری مشترک هم برای شرکت‌هایی که حاضر به سرمایه‌گذاری هستند اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه ثبت نام شرکت‌های متقاضی برای حضور در این رویداد بین‌المللی از طریق سایت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار صورت می‌گیرد، گفت: مهلت ثبت نام برای این رویداد منطقه ای ۲۰ آبان ماه خواهد بود.

طلایی در پاسخ به این سوال که ایران چه پتانسیل‌هایی برای ارائه در نمایشگاه دارد، گفت: بحث سرمایه‌گذاری مشترک یکی از مهم‌ترین اهداف ما برای حضور یافتن شرکت‌ها در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های مشابه است.
وی در مورد نحوه حمایت از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه گفت: اتحادیه به عنوان یک تشکل خصوصی نمی‌تواند بودجه‌ای را به شرکت‌ها اختصاص دهد بلکه با مذاکراتی که با بخش‌های دولتی انجام می‌دهد زمینه حمایت را فراهم می‌کند.
 


کد مطلب: 45829

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/45829/استقبال-ایران-نمایشگاه-اینفوکام-خاورمیانه

ايتنا
  https://www.itna.ir