ایتنا - گوگل میزان به اشتراکگذاری اطلاعات شخصی کاربران با آگهیدهندگان را بیسروصدا افزایش داده است و مدعی شده هدف از این کار نمایش تبلیغات مرتبط با نیازها و سلیقه افراد است.
گوگل با تغییر بیسروصدای سیاست خود در حوزه حریم شخصی آگهیهای تبلیغاتی را به گونهای طراحی میکند که بتوانند رفتار و عملکرد کاربران را همیشه تحت نظر داشته باشند.
به گزارش ایتنا از فارس، فعالیت جدی گوگل در حوزه تبلیغات آنلاین از سال ۲۰۰۷ با خرید شرکت دابلکلیک آغاز شد. از همان زمان تاکنون گوگل همیشه ترجیح داده حریم شخصی کاربران را فدای افزایش درآمد تبلیغاتی خود کند.
این شرکت هماکنون پایگاه داده بزرگی از اطلاعات شخصی کاربران خود در اختیار دارد که مبتنی بر نحوه استفاده آنها از جیمیل و دیگر محصولات این شرکت است.
گوگل از تابستان سال گذشته میزان به اشتراکگذاری این اطلاعات با آگهیدهندگان را بیسروصدا افزایش داده است و مدعی شده هدف از این کار نمایش تبلیغات مرتبط با نیازها و سلیقه افراد است. حالا با افزایش دامنه این به اشتراکگذاری آگهیدهندگان میتوانند کاربران مشاهدهکننده تبلیغات خود را دقیقا شناسایی کنند، صرف نظر از اینکه آنها از چه طریقی به خدمات و محصولات گوگل متصل میشوند.
تغییر در سیاست حریم شخصی گوگل بدان معناست که آگهیهای این شرکت کاربران را که از سایتی به سایت دیگر سرک میکشند، تعقیب میکند و گوگل هم اطلاعاتی را که با بررسی جستجوهای کاربران، نحوه استفاده از جیمیل و غیره جمع آوری کرده در دسترس آگهیدهندگان قرار میدهد.
این تغییرات به طور خودکار برای کاربران جدید گوگل اعمال میشود و از کاربران قدیمی هم با طرح پرسشی خواسته میشود تا با به اشتراکگذاری اطلاعات خود با آگهیدهندگان موافقت کنند. گوگل مدعی شده هدف از اعمال این تغییرات هماهنگ شدن با تغییرات عصر گوشیهای هوشمند است، اما مدافعان حریم شخصی در مورد تبعات خطرناک این اقدام گوگل هشدار دادهاند.