ایتنا – گوگل میگوید خرید آنلاین به اندازه کافی رقابتی است و این موتور جستوجو بر توانایی مصرفکنندگان در یافتن محصولات مورد نظر، اثرگذار نیست.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از extremetech، گوگل بهطور رسمی به یک شکایت در خصوص اینکه نتایج خرید آن به نفع آگهیهای پولی هستند، پاسخ داد و در روز پنجشنبه در بیانیهای گله داشت که چرا شکایت اتحادیه اروپا در خصوص محصولاتی همچون دستگاههای قهوهساز و کامپیوتر، «پویایی گستردهتر» مربوط به خرید آنلاین را به حساب نمیآورد.
گفتنی است در ماه آوریل ۲۰۱۵، اتحادیه اروپا به طور رسمی گوگل را به جهتگیری در خصوص خرید محصولات خودش در بخش نتایج جستوجو متهم کرد. اما پاسخ این شرکت نشان میدهد که خرید آنلاین به اندازه کافی رقابتی است و موتور جستوجوی آن بر توانایی مصرفکنندگان در یافتن محصولاتی که میخواهند خریداری کنند، اثرگذار نیست.
گوگل روز گذشته اظهار داشت: «با اینکه هیچ نشانهای مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا از مصرفکنندگان نظرسنجی بهعمل آورده باشد، دیده نمیشود، اما همه چیز روشن است: مصرفکنندگان میتوانند هر جایی که میخواهند کلیک کنند و به هر سایتی که میخواهند بروند. تمام خدمات و شرکتهای اینترنتی هم در حوزه خرید آنلاین با یکدیگر به رقابت میپردازند.
گوگل همچنین به حکمفرمایی آمازون اشاره کرده و میگوید مطالعهای که اخیراً انجام شده، نشان میدهد یک سوم از مردم آلمان از آمازون سایت بهعنوان ایستگاه اول و آخر خرید خود استفاده میکنند، در حالی که تنها ۱۴ درصد از آنها به گوگل میروند و فقط ۷ درصد به سایتهای مقایسه قیمت سر میزنند.
با این وجود، گوگل نمیگوید که چرا در قسمت نتایج جستوجو، خدمات خرید خود را به خدمات رقبا ترجیح میدهد و تنها گفته است که در نتایج جستوجو سایتهای دیگری همچون آمازون نیز هستند و شکایت اتحادیه اروپا در مورد تأثیر این شرکت، اصلاً درست نیست.