ایتنا- بانک تسکو در پی سرقت آنلاین از حساب 20 هزار مشتری، تراکنشهای آنلاین مشتریان را به طور موقت غیرفعال کرد.
به گزارش ایتنا از ایرنا از بی.بی.سی، به گفته بنی هیگینز، مدیر ارشد بانک تسکو، در ابتدای هفته جاری در حساب بانکی حدود ۴۰ هزار نفر از مشتریان این بانک تراکنشهای مشکوکی رخ داد و از حدود نیمی از این حسابها مبالغی به سرقت رفت.
مشتریان بانک همچنان میتوانند از کارتهای بانکی برای پرداخت نقدی و اعتباری استفاده کنند و امکانات بانکداری آنلاین این حسابها هنوز فعال است. با وجود این، تا اطلاع ثانوی مشتریان نمیتوانند تراکنشهای مالی آنلاین انجام دهند.
در پی این سرقت آنلاین، ارزش سهام بانک تسکو ۲ درصد کاهش یافت. بر اساس مقررات بانکی، مسئولان بانک تسکو باید به سرعت مبالغ به سرقت رفته را به حساب مشتریان بازگردانند؛ مگر این که ثابت کنند مشتریان تقصیر کرده اند یا برداشت غیرمجاز از حساب آنها بیش از سیزده ماه قبل اتفاق افتاده است.
همچنین بانک موظف است هرگونه هزینه یا سود اضافی که در اثر تراکنشهای غیرمجاز به حساب مشتریان تعلق گرفته است، به آنها بازگرداند. بانک تسکو بیش از هفت میلیون مشتری و ۴ هزار کارمند دارد و مقر آن در ادینبورگ، گلاسکو و نیوکاسل است.