۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۸

ربات‌های خبرنگار در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

ایتنا - این‌طور که معلوم است خوانندگان خبرها نمیتوانند تفاوت میان خبرهای بات‌ها و انسان‌ها را تشخیص دهند.
ربات‌های خبرنگار در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا


اگر اخبار انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا را دنبال می‌کنید، برخی از این داستان‌ها توسط ربات‌ها تولید می‌شوند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، سیستم‌های خودکار موسوم به «بات‌ها» یا روزنامه‌نگاری رباتیک در چند سال اخیر وارد کار شده‌اند اما امسال با پیشرفت‌های فناورانه و افزایش منابع رسانه‌ای، نقش بزرگتری را در پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایفا کرده‌اند.

رسانه‌های نیویورک تایمز، واشنگتن‌پست، سی.ان.ان، ان.بی‌.سی، اخبار یاهو و شرکت غیرانتفاعی Pro Publica در میان سازمان‌های خبری قرار دارند که از فناوری خودکار یا ربات‌های پیام‌رسان برای پوشش خبری روز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا استفاده می‌کنند.

سازمان‌های خبری به‌طور فزاینده‌ای از هر دو سیستم استفاده می‌کنند که شامل بهره‌برداری از الگوریتم‌ها یا ایجاد متن از داده و همچنین «بوت‌های» خودکار برای ارائه اخبار به‌روزرسانی شده بر روی تلفن‌های همراه هوشمند است.

برای مثال، ربات خبررسان نیویورک‌تایمز که اوایل امسال بر روی پیام‌رسان فیس‌بوک شروع به کار کرده، به ارائه اخبار کوتاه از خبرنگاران این رسانه می‌پردازد و به کاربران اجازه می‌دهد تا با آن تعامل داشته و به‌روزرسانی‌های خبری دقیق‌تر را از آن دریافت کنند.

در حالی‌که این ربات‌های خبری هیچ نوع کسب درآمد فوری را ارائه نمی‌کنند، اما کمک می‌کنند تا افراد بیشتری از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های روزنامه‌ها دیدن کنند.

سیستم‌های الگوریتمی نیز که داده‌ها را به خبر تبدیل می‌کنند، طی سال‌های گذشته بیشتر برای عملکرد شرکت‌های بزرگ و نتایج ورزش‌های لیگ مورد استفاده بوده‌اند اما اکنون در پوشش اخبار انتخاباتی هم نقش ایفا می‌کنند.

پژوهش‌های مختلف در اروپا نشان داده که خوانندگان نمی‌توانند تفاوت یک خبر تولید شده توسط انسان یا رایانه را از هم تشخیص بدهند که این نشانگر پیشرفت‌های فناوری در سال‌های اخیر است.
کد مطلب: 46383
نام شما
آدرس ايميل شما