اعتراف فیسبوک به ارائه اطلاعات اشتباه به آگهیدهندگان
ایتنا - فیسبوک اذعان کرده که در زمینه ارائه گزارشهای آماری به برخی آگهیدهندگان اشتباه کرده و برخی دادههای آن در مورد تعداد کاربران استفادهکننده از صفحات مختلف صحیح نبوده است.
به گزارش ایتنا از فارس، اختلال یاد شده ناشی از یک اشکال فنی در زمینه انجام محاسبات آماری و تهیه گزارش از میزان استفاده از صفحات مختلف و به خصوص صفحات متعلق به صاحبان مشاغل، شرکتها، موسسات رسانهای، باشگاههای ورزشی و دیگر سازمانها بوده است.
فیسبوک در بیانیهای این مشکل را مربوط به یک بازه زمانی ۲۸ روزه دانسته و بابت این اشتباهات که باعث بیش از میزان واقعی نشان دادن تعداد کاربران صفحات وابسته به موسسات مختلف تجاری شده، عذرخواهی کرده است.
این شرکت میگوید اشکال یادشده را ظرف هفتههای آینده برطرف میکند و علاوه بر این نحوه نمایش اطلاعات مربوط به تعامل کاربران با صفحات مختلف شرکتهای تجاری را نیز بهینهسازی خواهد کرد. فیسبوک فرایند تایید صفحات متعلق به شرکتهای تجاری توسط خود آنان را نیز ارتقا بخشیده است.
از جمله دیگر موارد اصلاح شده میتوان به شیوه محاسبه متوسط زمان مشاهده ویدئوهای فیسبوک توسط کاربران اشاره کرد. این شرکت قبلا سه ثانیه مشاهده هر ویدئو را به مفهوم تماشای آن توسط کاربران میدانست. ولی حالا این رقم را افزایش میدهد.