ایتنا- تعطیلات عید شکرگزاری و همینطور تخفیف های ویژه جمعه سیاه باعث ثبت رکورد تاریخی ۳.۳۴ میلیارد دلاری در حوزه خریدهای آنلاین شد.
تحول مهمی که خریدهای آنلاین جمعه سیاه سال جاری را از سال گذشته متمایز کرده است، افزایش استفاده مردم از گوشیهای همراه و تبلتها برای انجام خریدهای اینترنتی است.
به گزارش ایتنا از مهر به نقل از زد.دی.نت، برآوردهای شرکت ادوبی نشان میدهد تنها در روز شکرگزاری خریدهایی به ارزش ۳.۳۴ میلیارد دلار به طور انلاین انجام شده و ۱.۲ میلیارد دلار از این رقم مربوط به خریدهای موبایلی بوده است. گزارش مستقل ChannelAdvisor هم نشان میدهد که ۶۸.۲ درصد از ترافیک خریدهای آنلاین در روز شکرگزاری مربوط به گوشیهای هوشمند بوده است. با احتساب تبلتها و دیگر ابزار الکترونیک قابل حمل این رقم به ۷۷.۸ درصد ارتقا می یابد.
نکته جالب دیگر پیشی گرفتن سفارشهای آنلاین موبایلی از سفارشهای ثبت شده با استفاده از رایانههای شخصی بوده است. ۵۳ درصد از سفارش های خرید با استفاده از گوشیها و تبلتها ثبت شده اند و لذا کاربران رایانههای شخصی از کاربران تلفنهای همراه در حوزه خرید اینترنتی عقب افتادهاند.
ترافیک موبایلی سایتهای برخی فروشگاههای زنجیرهای نیز در سال جاری رشد بیسابقهای داشته و به عنوان مثال در مورد فروشگاه وال مارت به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.
تحول قابل تامل دیگر در گزارش ادوبی به استقبال گستردهتر مردم از فروشگاههای آنلاین بزرگ باز میگردد، به گونهای که خرید آنلاین از این سایتها دو برابر سایتهای خرده فروشی کوچک بوده است. ۵۵ درصد ترافیک سایتهای خرده فروشی بزرگ هم موبایلی بوده است.
همچنین هر کاربر گوشی های اندرویدی به طور متوسط ۱۳۰ دلار و هر کاربر گوشی های iOS اپل به طور متوسط ۱۴۲ دلار خرید انجام داده است. البته اگر چه ترافیک موبایلی بازدید از سایتهای تجارت الکترونیک بیش از ترافیک مربوط به رایانههای رومیزی بوده، اما سفارشات نهایی ثبت شده از این طریق ۳۷ درصد کل سفارشات را تشکیل میدهد.