کارشناسان eBay با قراردادن کلیدواژههایی بر روی صفحه نخست پایگاه اینترنتی خود کاربران را به حراجیهای بزرگ اینترنتی هدایت میکنند تا امکان خرید اجناس مورد نظر آنها فراهم شود. براساس این طرح جدید صاحبان سایتهای بزرگ اینترنتی میتوانند با قرار دادن لینک سایت خود در eBay و توضیح جزئیات اجناس مختلف، فروش بیشتری را به خود اختصاص دهند. سیستم جدید eBay که AdContext نام گرفته این امکان را برای وبلاگنویسان ایجاد میکند تا آنها نیز درون وبلاگ خود حراجی اینترنتی راهاندازی کنند و آن را بهکمک این طرح مورد تبلیغ قرار دهند. طرح تبلیغات از طریق محتوا و متن که هماکنون توسط eBay راهاندازی شده چندی پیش بهوسیله گوگل و یاهو مورد استفاده قرار گرفت و بررسیهای صورت گرفته نشان داد که این طرح با استقبال بینظیر کاربران مواجه شده است. برای مثال شرکت گوگل با استفاده از این سیستم در بخش پستالکترونیکی خود موسوم به Gmail بهوسیله تبلیغات محتوایی کاربران خود را در جریان فعالیتهای شرکتهای مختلف قرار میدهد.